נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אימון בחדר כושר – למה זה יותר מוצלח מאימון ביתי

אימון אישי

כאשר מחליטים להתחיל להתאמן חשוב לעשות תכנית אימונים על מנת שתדעו אילו אימונים לעשות, כמה אימונים בשבוע, מתי, כיצד לשלב תזונה נבונה ולבנות מסת שריר.

המאמר יפרט מדוע אימון בחדר כושר מוצלח יותר מהאימון הביתי.

 

בניית תכנית אימונים

אדם המחליט להתאמן ונרשם לחדר הכושר מופנה מייד למאמן אישי הבונה לו תכנית בהתאמה אישית על פי מצבו הפיזי, היכולות שלו, המצב הבריאותי ועוד. התכנית המקצועית נבנית בהדרגה על מנת לבנות מסת שריר באימוני כוח ולשלב פעילות אירובית שתעזור למתאמן להתחטב ולרדת במשקל. המאמן האישי ממליץ על מספר הפעמים בשבוע שיש להתאמן, על משך האימון, המכשירים הרצויים וכיצד לשלב תזונה נבונה בתכנית האימונים כמו אבקת חלבון או תוספי מזון אחרים. ככל שמקפידים לעשות את התכנית כך התוצאות לא יאחרו מלהגיע. המאמן שבונה את התוכנית גם ישקול אתכם, ימדוד גובה והיקפים כדי לעקוב אחר ההתפתחות ולהשוות עם התוצאות לאחר כחודש או יותר.

 

זמינות המכשירים

לעומת האימון הביתי, חדר כושר בחולון או חדר כושר במודיעין מנגישים למתאמנים מכשירים שלא ניתן להכניס לבית. למשל, היום מאוד מקובל להכניס לחדרי הכושר מכשירי נינג'ה מקצועיים כמו: נינג'ה קיוב, נינג'ה מונקי, סטפרים, סולמות שונים וכד'. זאת בנוסף להליכונים, משקולות בכל הגדלים ומכשירים אחרים לחיזוק השרירים.

 

חוגים בחדר הכושר

מלבד אימון על פי תכנית במכשירי חדר הכושר, ניתן להירשם לחוגים מגוונים וליהנות מהדרכה בקבוצה. לדוגמה, פילאטיס, עיצוב, TRX, יוגה, זומבה, אימון היט, ספינינג וכיוצא בזה מאפשרים לכל מנוי להגיע בזמן שלו לאחד מהחוגים המתאימים לצרכים שלו וליהנות מפעילות נוספת.

 

החברה והמוטיבציה

כאשר מגיעים לחדר הכושר מכירים חברים חדשים שלהם ולכם נושא משותף שהוא הספורט. למה להתאמן לבד בבית אם אפשר להתאמן עם אנשים נוספים בין אם זה באימון חדר כושר ובין אם זה אימון באחד מהחוגים. מלבד זאת, כאשר נמצאים בחברה מקבלים מוטיבציה לפעול ונוצרת מעין תחרות עם המתאמנים האחרים של מי יותר טוב או מי מצליח יותר וכן הלאה. יתרה מכך, זוהי הזדמנות נהדרת להראות את בגדי הספורט החדשים שרכשתם ולקבל קצת מחמאות וחיזוקים חיוביים.

 

חשיבות ההתמדה

כאשר עוסקים בפעילות ספורט בבית לא תמיד מתמידים כי אין כוח, אין זמן, צריך להכין אוכל לילדים, חוזרים מאוחר מהעבודה ועוד. ברגע שמשלמים לחדר הכושר רוצים לקבל תמורה ולכן גם מתמידים יותר. בנוסף, בחדר הכושר יש יותר אפשרויות, יותר גיוון ולכן גם יש יותר חשק להתמיד.

 

חדר כושר מביא לתוצאות

כאשר מתאמנים בבית לא תמיד מקפידים על התרגילים וגם אין מי שיתקן לעומת חדר כושר בו מסתובבים מאמנים ומדריכי כושר שונים. כאשר מקפידים לתרגל כמו שצריך רואים את התוצאות במיוחד אם בחדר הכושר שילבו בתכנית תזונה נבונה. ישנם אף חדרי כושר המחזיקים דיאטנים שמרצים למתאמנים בנושאי תזונה.

 

מכון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ספורט