נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

את לא לבד – הכל על התמודדות עם דיכאון אחרי לידה 

את לא לבד - הכל על התמודדות עם דיכאון אחרי לידה 

תשעה חודשים חיכית לרגע הזה ופתאום את מגלה שמשהו השתנה? ההתרגשות נעלמה ובמקומה הופיעו רגשות שליליים שמובילים אותך לקושי ובלבול? אם כך, כדאי שתדעי שאת לא לבד. נשים רבות נמצאות במצב דומה לזה שאת נמצאת בו וחלק מהן אף אובחנו כמי שסובלות מדיכאון אחרי לידה. הישארי אתנו ותגלי מה זה אומר ואיך מתמודדים עם המצב.

 

דיכאון אחרי לידה – מה זה? ומה ההבדל מדכדוך לאחר לידה?

רגע לפני שנציג בפנייך את כל האינפורמציה בנושא, חשוב להציג את התופעה שנקראת "דכדוך לאחר לידה". היא דומה במקצת לדיכאון אחרי לידה, אך היא צפויה לחלוף לאחר זמן מה. דכדוך כולל במרבית המקרים את הסימפטומים הבאים:

  • עצבנות
  • חרדה
  • אובדן תיאבון
  • נדודי שינה

דיכאון אחרי לידה נחשב למצב מורכב עוד יותר שצריך לדעת איך להתמודד עמו. נשים שחוו דיכאון שכזה מדווחות כי הן היו במצב רוח ירוד ברוב שעות היממה ולחלקן אף היו נטיות אובדניות. לדבריהן, במקום ליהנות מהרך הנולד ולהתפעל ממנו, הן חשו תחושת סלידה ורצון להתרחק ממנו. התמודדות עם דיכאון זה עשויה לארוך זמן מה, אבל בסופו של דבר, התוצאה שווה את המאמץ.

כך תוכלי להתחיל בהתמודדות עם דיכאון לאחר לידה

בשלב הראשון עלייך להכיר בעובדה כי הינך בדיכאון. ההמלצה היא לקרוא בתור התחלה סיפורים של נשים שחוו דיכאון אחר לידה ולהעמיק בהגדרה של המצב הזה. קריאה מעמיקה זו תאפשר לך להבין כי אינך לבד, יש נשים רבות שחוו את המצב הזה ויצאו ממנו. אם אינך יודעת איפה לקבל אינפורמציה מעמיקה ועניינית בנושא, כדאי שתיכנסי אל הקישור הבא שיעשה לך סדר: https://nashimkorot.org.il.

כך תוכלי להתחיל בהתמודדות עם דיכאון לאחר לידה 

אל תזניחי את עצמך – תבררי פרטים על טיפול מתאים

עלייך לברר פרטים אודות מטפלים שיש להם ניסיון בטיפול עם נשים לאחר לידה. ההמלצה שלנו היא לקרוא חוות דעת ברחבי הרשת ולקבל פרטים מעמיקים אודות מי שנחשבים למומחים בתחום. אפשר להיכנס לקבוצות פייסבוק של נשים בלבד. שם תוכלי לקבל את ההמלצות הטובות ביותר מפי אלו שיודעות דבר או שניים בנושא.

 

תקיפי את עצמך באנשים שאת אוהבת

נשים שחוות דיכאון אחר לידה, עשויות לקבל תגובות ביקורתיות מצד הסביבה. מדובר בתגובות שליליות שמגיעות מתוך אי היכרות עם המצב שאת חווה. ההמלצה היא להיות מוקפת באנשים שאת אוהבת (בעדיפות למי שיודעים כי את נמצאת במצב שברירי). כך תוכלי לקבל את התמיכה שאת זקוקה לה ותפחיתי את רעשי הרקע שלא חיוניים עבורך בשלב זה.

 

לסיום

עד כאן כל הפרטים שחשוב לדעת על דיכאון אחרי לידה (התופעה המוכרת שלא מדוברת מספיק). בשלב זה יש בידייך את כל האינפורמציה הדרושה, כך שנותר לך להרים את הראש מעל המים ולחכות שהמצב הקשה יהיה מאחורייך.

את לא לבד - הכל על התמודדות עם דיכאון אחרי לידה 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא הריון ולידה