נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך נגמלים מהימורים – 5 כללי זהב

שחקני פוקר

אחת ההתמכרויות הנפוצות ביותר בעולם היא התמכרות להימורים. הימורים עשויים לקרוץ לאנשים רבים, שכן ניתן לזכות בסכומי כסף גבוהים באמצעותם, ולזכייה מתלווה תחושת אופוריה וסיפוק. עם זאת, חשוב לזכור כי זוהי התמכרות לכל דבר, בעלת השלכות נפשיות וכלכליות רבות. יש לטפל בהתמכרות זו כמו בשאר ההתמכרויות, ועדיף מוקדם ממאוחר!

 

השפעות ההתמכרות להימורים

 

השלכות כלכליות

ההשפעה הברורה ביותר שיש להימורים על אדם מהמר, היא ההשפעה הכלכלית. כל דרך הימור (בין אם לוטו, טוטו, מכונות מזל, פוקר ועוד) טומנת בחובה פוטנציאל הפסד כספי עצום.

הריגוש שמתלווה להימור, הסיפוק שבזכייה, וכן המחשבה המוטעית שיום יבוא וההוצאה הכספית על ההימורים תשתלם ובגדול – כל אלו גורמים למהמר להוציא סכומי כסף גדולים על הימורים. לעיתים קרובות אנשים משקיעים חלק גדול ממשכורתם על הימורים, ולא נדירים הם המקרים בהם שומעים על אנשים שאיבדו את ביתם ורכושם, כתוצאה מהתמכרות להימורים.

 

השלכות נפשיות

מעבר להשלכות הכלכליות, הימורים עשויים להביא להשלכות נפשיות קשות על מהמרים כפייתיים. בדרך כלל, לאחר תחושת הריגוש שבאה בעקבות ההתמכרות – מגיעות תחושות האכזבה והתסכול כאשר מתברר שלא זכית.

כאשר משקיעים סכומי כסף גדולים בהימורים, הקשיים הנפשיים עשויים להגיע לכדי חרדות, חוסר מנוחה, עצבנות ומתח תמידיים.

 

איך תוכלו להיגמל מהימורים?

להלן חמישה כללים מנחים, שיוכלו לעזור לכם בתהליך הגמילה מהימורים:

 

איתור שורש הבעיה

הצעד הראשון בדרך לגמילה צריך להיות חשיבה עמוקה עם עצמך – למה בעצם אתה מהמר? מה ההימורים גורמים לך להרגיש?

 

הימנעות מוחלטת מהימורים

הצעד הבא בהליך הגמילה הוא התנזרות מוחלטת מהימורים. לא להגביל את הסכום עליו אתה מהמר, ואף לא למצוא תחליף להימורים בכסף – אלא הימנעות מוחלטת. כל דרך אחרת אמנם תוכל להביא לצמצום ההשלכות הכלכליות על חייך, אך לא תעלים את ההרגל המגונה של ההתמכרות עצמה.

 

תיעול הזמן והכסף שנחסך

לאחר תקופה קצרה של הימנעות מהימורים, תוכל להיווכח כמה כסף וזמן יקר נחסכו לך. כדי לגרום לעצמך להרגיש טוב, תחשוב על דרכים מועילות לנצל את המשאבים שלפתע התפנו.

 

תמיכה של משפחה וחברים

שתף את המשפחה והחברים בהליך הגמילה שאתה עובר, ותבקש מהם לתמוך בך ברגעים הלא פשוטים. ייתכן שתופתע עד כמה תמיכה מהאנשים הקרובים לך עשויה להקל עליך את התהליך!

 

ליווי מקצועי

אם ניסית להימנע מהימורים לבדך, אך בסופו של דבר לא הצלחת להתמיד בכך – תוכל להיעזר בטיפול וליווי מקצועי. אנשי מקצוע ליוו אנשים רבים בהליך הגמילה שלהם מהימורים, ויוכלו לעזור לך מניסיון העבר שלהם ולגרום לך לשנות את חייך לטובה. לעזרה היכנסו לאתר: https://www.gmila.org.il.

בנוסף לאיש המקצוע, תוכל להצטרף לקבוצת תמיכה של מהמרים, שעוברים כולם את אותו תהליך הגמילה – ותומכים אחד בשני בדרך לאימוץ שגרת חיים בריאה יותר.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי