נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם מוצרים ארומתרפיים ואיך הם מסייעים לנו?

טיפולי ארומתרפיה

ארומתרפיה היא שילוב של המילים ארומה ותרפיה, כלומר טיפול בעזרת ניחוח. ארומתרפיה מודרנית היא חלק מעולם הרפואה האלטרנטיבית ועוסקת בכל סוגי הטיפול שמשלבים שמנים אתריים שמופקים מצמחים: מפירות ומחלקי צמח ארומטיים אחרים. נציג כאן מוצרים ארומתרפיים וגם את האופן שבו הם יכולים לסייע לנו, גופנית ונפשית.

 

מוצרים ארומתרפיים

כל מוצר שמשלב שמנים אתריים ומשמש לצורך טיפולי, נחשב מוצר ארומתרפי וניתן למצוא היום מגוון רחב של מוצרים ארומתרפיים שכוללים מוצרי קוסמטיקה, מוצרי טיפוח שונים ומוצרים טיפוליים שונים. בין השאר ניתן למצוא שמנים אתריים טהורים שחשוב למהול בשימוש, למשל בעזרת מבערים ייחודיים, באמבטיה או בעיסוי. יש כמובן גם תערובות צמחים שמותאמות לטיפול במשולב וכן נרות ארומתרפיים, קרמים, סבונים וכן מוצרים טיפוליים כמו טיפות או סירופים וכן תוספי תזונה.

 

שימוש במוצרים ארומתרפיים

אנחנו משתמשים במוצרים ארומטיים פעמים רבות במהלך היום, החל ממוצרי ניקיון ועד למוצרי טיפוח וקוסמטיקה. הבחירה להשתמש במוצרים ארומתרפיים, משלבת ארומתרפיה באורח החיים ומשפיעה על כל דרי ומבקרי הבית. פעמים רבות אנחנו משתמשים במוצרים ארומתרפיים באופן עצמאי בבית, בעזרת מבער לשמן, בחירת שמן לאמבט או לעיסוי. אפשרות נוספת היא פנייה לטיפול מקצועי אצל ארומתרפיסט מומחה שיוכל לאבחן ולייעץ לכם.

 

שמנים אתריים – ארומתרפיה במיטבה

שמן אתרי הוא תמצית מרוכזת שנוצרת בזיקוק על ידי קיטור או בכבישה קרה מחלקי צמחים שונים וחומרים נדיפים. במקרים רבים שמנים אתריים מיוצרים על פי ההדרכה בספר צמחי מרפא הרמב"ם בו מפורטים הצמחים בעלי תכונות מרפאות שונות. לכל אחד מהשמנים יש ארומה ייחודית, ועל פי המטפלים בארומתרפיה, יש לכל שמן גם השפעות ייחודיות על גוף ועל נפש האדם. השמנים המוכרים והשימושיים ביותר הם שמן עץ התה, שמן לבנדר, שמן רוזמרין ועוד.

 

טיפולים ארומתרפיים באמצעות שמנים אתריים

ישנן דרכים מגוונות ליהנות מההשפעה המיטיבה של שמנים אתריים. בין השאר ניתן לבצע עיסוי בשמן ארומתרפי, לטבול באמבט עם שמנים, לבצע פעילות מתונה בליווי נרות ארומתרפיים, טיפולי נשימה, טיפולי ספא, רפלקסולוגיה ועוד. הנה כמה דוגמאות להשפעות הטובות של טיפולים ארומתרפיים:

  • שמנים מסוימים כמו לבנדר וקמומיל ידועים בכך שהם מסוגלים לסייע לטיפול בחרדה ובדיכאון.
  • ישנם שמנים שיכולים לעזור לשפר את איכות השינה שלכם, ביניהם ברגמוט למשל.
  • שמנים מתמציות עץ התה וקמומיל מסייעים בטיפול בבעיות עור שונות.
  • על מנת להקל על כאבים מומלץ להשתמש בשמנים כמו מנטה או פצ'ולי.
  • שמן מנטה ושמן פלפל שחור הם שניים מהשנים, שמומלצים להקלה על תופעות לוואי של טיפולים רפואיים קשים.
  • ג'ינג'ר ורוזמרין מצויים בשמנים שמסייעים לשיפור זרימת הדם ועל מנת לשפר את ערכי לחץ הדם מומלצים שמן אילנגילנג או לבנדר.
  • ישנם שמנים כמו אורגנו, תפוז ואקליפטוס שמשפרים את תפקודה של מערכת החיסון.

 

לסיכום

שמנים אתריים הם חלק מפתרונות טבעיים רבים לשיפור הבריאות והרווחה. בשימוש במוצרים ארומתרפיים חשוב לזכור ששמנים אתריים זקוקים למהילה וחשוב להימנע ממגע ישיר של השמן עם העיניים.

שמנים חיוניים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות טיפולים