נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך נוצרת פטרייה בציפורן?

פטרת ציפורניים

פטרת ציפורניים, היא זיהום פטרייתי שכיח הפוגע בציפורניים של הידיים והרגליים. הפטרת יכולה להיות  מצב מתמשך וקשה לטיפול, הגורם לציפורניים להיות דהויות, מעובות ומעוותות. ההבנה כיצד נוצרת פטרת ציפורניים, חשובה מאוד, על מנת להבין כיצד לפעול במניעה וטיפול במצב מעין זה. במאמר הבא, נרחיב אודות הגורמים לפטרת, ובנוסף נפרט אודות שיטות הטיפול הקיימות כיום בבעיה נפוצה זו.

 

הגורמים היווצרות הפטרת

פטרת ציפורניים נגרמת על ידי קבוצת פטריות הנקראות דרמטופיטים. פטריות אלו משגשגות בסביבות חמות ולחות, כמו נעליים מיוזעות או גרביים לחות, ויכולות להתפשט בקלות מאדם לאדם באזורים משותפים כמו מלתחות ומקלחות. גורמי סיכון נוספים להתפתחות פטרת ציפורניים כוללים בין היתר קבוצת גיל, נטייה לסוכרת, זרימת דם לקויה ומערכת חיסונית מוחלשת.

פטרת ציפורניים

הליך היווצרות הפטרת

הזיהום מתחיל עם חדירת הפטרייה למיטת הציפורן, שהיא העור שמתחת לציפורן. לאחר מכן הפטרייה מתחילה לגדול ולהתפשט, מה שגורם לציפורן להתעבות, ולהיות במצב שביר. במקרים מסוימים, הציפורן עשויה אפילו להתנתק ממיטת הציפורן.

 

תסמינים והשפעות

הסימן הראשון לפטריה בציפורן, הוא בדרך כלל כתם לבן או צהוב קטן על הציפורן. ככל שהזיהום מתקדם, הציפורן עלולה להתעבות ולהתעוות. בנוסף, יהיה גם עלול להיות כואב וקשה לחתוך או לקצוץ את אותה הציפורן. במקרים חמורים, ייתכן שיהיה צורך להסיר את הציפורן בניתוח.

 

אפשרויות מניעה

מניעת פטרת ציפורניים חשובה כדי למנוע את אי הנוחות של מצב זה. למניעת פטרת ציפורניים, חשוב מאוד לשמור על ציפורניים נקיות ויבשות, ולהימנע משיתוף קוצץ ציפורניים או כלי טיפוח אישיים עם אנשים אחרים. נעליים צריכות להיות מאווררות היטב ויש להחליף גרביים לעתים קרובות. כמו כן, חשוב להקפיד על היגיינה טובה ולהימנע מהליכה יחפה בשטחים משותפים כמו מקלחות או שירותים.

פטרת ציפורניים

מעקב וטיפול

אם אתם חושדים שיש לכם פטרת בציפורניים, חשוב מאוד לפנות לטיפול אצל איש מקצוע רפואי, דהיינו הרופא האישי שלכם או לחלופין כל רופא משפחה זמין אחר. אפשרויות הטיפול בפטרת הציפורניים כוללות תרופות אנטי-פטרייתיות מקומיות, כמו גם הסרה כירורגית של הציפורן הפגועה. חשוב לעקוב בקפידה אחר הוראות הרופא שלכם כדי להבטיח טיפול מוצלח ותוצאות מבטיחות לטיפול.

 

לסיכום

פטרת ציפורניים היא זיהום פטרייתי שכיח ומתמשך הפוגע בציפורניים של כפות הידיים והרגליים. היא נגרמת על ידי קבוצת פטריות הנקראות דרמטופיטים, המשגשגות בסביבות חמות ולחות. ההבנה כיצד נוצרת פטרת ציפורניים וכיצד למנוע ולטפל במצב זה, חשובה בשמירה על ציפורניים בריאות ויפות.

אם אתם חושד שיש לך פטרת בציפורניים, פנו לטיפול אצל איש מקצוע רפואי כדי להבטיח טיפול מוצלח ונכון בבעיה. בנוסף, חשוב מאוד בשגרת היום יום שלכם, להימנע מחשיפה לגורמים שיקדמו את היווצרותה של פטרת הציפורניים. לכן, שמרו על ההיגיינה של כפות הרגליים שלכם בצורה תמידית ורציפה.

פטרת ציפורניים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי