נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה חשוב לבצע בדיקות לקווי ביוב מבחינה בריאותית

מכסה של מים מלוכלכים

בביוב שמתחת לביתנו שוררים לא מעט חיידקים ותחלואות שונות העלולות לגרום לנו למחלות מגוונות ומסוכנות.

ברגע שהביוב נסתם וגורם להצפה בשכבה העליונה של הבית נוזלי הביוב והמחלות צפים ביחד.

במאמר הקרוב נדון בלמה חשוב לבצע בדיקות לקווי בביוב.

מהן הבדיקות האלה ? ואיך הן מתבצעות.

 

מהי בדיקה לקווי הביוב?

משום שהביוב נמצא תחתינו והבקרה עליו היא יחסית נמוכה, נוצרו בדיקות המאפשרות לנו לראות מקרוב מה קורה מתחתינו ובביוב. בדיקות אלה בעצם מאפשרות לבחון את צינורות הביוב, לאבחן את סוג הסתימה אם היא סתימה ממקור של פסולת או ממקור של קוטר הצינור או בכלל צמחו בתוך הצינור צמחייה רבה שגרמה לסתימה. כל אחד מהאופציות האלה יכולות להיבדק על ידי צילום של קווי הביוב שלנו. חברות שמתמחות בתחום מביאות איתן משאית שנקראת ביובית שעליה יש מצלמות וסיבים אופטיים המאפשרים לנו לראות לעומק את הבעיה.

 

למה חשוב לבצע בדיקות תקופתיות לקווי הביוב?

כמו שרשמנו ממקודם, קיימים מגוון של סיבות לסתימות בביוב שלנו ולהצפה מאסיבית של הביוב בשטחי הבניין או הדירה שלכם ולכן במידה ותבצעו בדיקות תקופתיות, תדעו להזמין חברה המתמחה בצילום קווי הביוב גם במצבים שאין הצפה וגם במצבים שהכל טוב, זה יאפשר לכם בקרה טובה יותר על מצב הביוב שלכם וגם תוכלו לא להיחשף לשלל המיקרואורגניזמים הנמצאים בנוזלי הביוב שלכם.

 

מה עוד ניתן לבדוק על ידי צילום קווי הביוב-

  1. במידה וקיימים שברים וסדקים בקווי הביוב שלכם תוכלו לראות זאת בבדיקה.
  2. קיימים מקרים בהם צינורות הביוב נבנו לא לפי התוכנית ובזכות הצילום מתאפשר לראות אם קיימת קריסת קווי ביוב או שיש חיבורים לא תקינים.
  3. כמו כן, קיימים מקרים בהם הצנרת בקוטר לא תקני (קטן מדי) ושיפועיי הצינורות לא תקניים
  4. במידה ואתם עובדים לדירה חדשה צילום קווי הביוב מאפשר לבעל הדירה לבדוק האם התקנה של הביוב נעשתה בצורה טובה ואיכותית או שמא היא רשלנית ופגומה.

 

ביצוע הבדיקה- הבדיקה מתבצעת על ידי ביובית. ביובית היא משאית המכילה מיכלית לשאיבה של הביוב ובנוסף צינורות מים בלחץ גבוה המאפשרים גישה טובה יותר לביוב ויכולת ניקוי טובה יותר. כמו כן, יש עליה ציוד מקצועי כמו מצלמות וסיבים אופטיים.

לסיכום, אם חשובה לכם הבריאות שלכם אז מערכת הביוב שלכם צריכה להיות חשובה לכם לא פחות כי מערכת ביוב תקינה משמע חשיפה נמוכה יותר לחיידקים פתוגניים ויצורים אחרים שאתם לא מעוניינים להיחשף אליהם משום שהם יכולים לגרום לנזקים בריאותיים במקרה הטוב קלים ובמקרה הרע קשים. אנו ממליצים לכם על סופר ביובית – צילום קווי ביוב חברה המתמחה בצילום קווי הביוב שלכם וכך לבדוק מערכת שלא תמיד שמים לב אליה וחבל שכך.

 

תעלה של ביוב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי