נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם צחוק בריא לגוף שלנו?

אייקון של סמיילי

כולנו אוהבים לשבת על הספה מול הסדרות הכי מצחיקות בטלוויזיה ולהעביר ערבים שלמים בצחוק גדול. הצחוק משרה עלינו אווירה טובה וכיף לחוות אותו, וכל המרבה מהצחוק – הרי זה משובח. אך בנוסף לכיף והאווירה הטובה, האם צחוק בריא לגוף שלנו? בואו נבדוק ביחד במאמר הקרוב.

 

מה לא נעשה בשביל קצת צחוקים?

הצחוק הוא מושא הרדיפה של כולנו. בין אם אלו סדרות טלוויזיה, סרטי קולנוע מז'אנר של קומדיה, ישיבה טובה עם חברים מהצבא והעלאת זכרונות מצחיקים מאותה התקופה, ערב משפחתי ומצחיק ומופעי סטנד אפ. הצחוק משחרר את הגוף ועושה לנו טוב ולא רק זה – יש סיכוי שיש לו גם השפעות חיוביות על הבריאות שלנו. אז בואו נבדוק – האם צחוק בריא לגוף שלנו?

 

האם צחוק בריא לגוף שלנו?

אז מחקרים הוכיחו שלשאלה האם צחוק בריא לגוף שלנו יש תשובה חד משמעית – בהחלט כן! לצחוק יש כוח השפעה חיובי מאוד על מערכות בגוף כמו מערכת הלב, מערכת כלי הדם, המערכת ההורמונלית וכן על המערכת החיסונית. בנוסף, אחד האפקטים שנגרמים על ידי צחוק הוא שחרור של אנדורפינים. האנדורפינים הם חומרים כימיים שנמצאים במוח שלנו והם בעלי יכולת לשיפור מצב הרוח שלנו וכן של שיכוך כאבים.

ולא רק זה, במחקר שנעשה בקרב אנשים בני 60 ו-70 הוכח כי אלו מהנבדקים אשר צפו בתכניות קומדיה במשך 20 דקות בלבד, הראו לאחר מכן יכולות זיכרון טובות יותר מאשר אלו שלא צפו בתכניות הקומדיה.

 

איש צוחק

 

ולא רק צחוק…

לשאלה האם צחוק בריא לגוף שלנו מצטרפים גם אקטים נוספים שמועילים לבריאות ומשפיעים על המצב הגופני שלנו. קיום יחסי מין תדירים, פעילות גופנית מכל סוג וכמובן הצחוק הגדול – כולם בעלי השפעה חיובית על המצב הגופני של כל אחד מאיתנו, ובינינו – למה שנוותר על ביצוע כל הפעולות האלו שגם עושות לנו טוב וגם משפרות את הבריאות שלנו?

 

לא מצליחים לצחוק לבד? השתמשו בעזרים חיצוניים

אנשים רבים מסוגלים להצחיק את עצמם או להשתעשע מצפייה תדירה בתכניות טלוויזיה, ומקורות השעשוע והצחוק שלהם הם רבים. אולם לא כך הדבר קורה אצל כולם. אנשים רבים מוצאים חוסר גדול בהימצאות הצחוק בחייהם וזקוקים להיעזר באמצעים חיצוניים.

כמו שלמשל קוסם לבר מצווה מהווה תוכן מפעים ואטרקציה מרכזית, כך ניתן ללכת למופעי סטנד אפ כדי לצחוק, לשחק משחקים משותפים עם חברים, ולהשתמש בכל אמצעי שמקדש את המטרה – לצחוק, לצחוק ושוב פעם לצחוק.

 

אז מה עושים עכשיו?

אז אחרי שהבנו שצחוק בריא לגוף שלנו, כל מה שנותר לכם הוא לבחור את הדרך שגורמת לכם לצחוק את הצחוק הכי גדול, להזמין חברים ופשוט לצחוק ביחד! אין כמו הצחוק כדי לעשות לנו טוב, ועכשיו מסתבר שהוא גם בריא לנו. תהנו!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי