נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

זקוקים להשתלת שיניים? חמש השאלות שחשוב שתשאלו לפני

השתלת שיניים

לקראת ביצוע טיפול השתלת השיניים, כולנו רוצים להיות בטוחים ולוודא, שלרופא השיניים שיטפל בנו יש את הניסיון הדרוש ואת המיומנות ההכרחית בתהליך השתלת השיניים, שיבטיחו גם את בטיחותנו ובריאותנו וגם את החיוך החדש והיפה שאנחנו מייחלים לו.

לפני שאנחנו מקבלים החלטה היכן לבצע ניתוח השתלת שיניים, כדאי לשקול בכובד ראש את כל האפשרויות ולקבל החלטה מושכלת. פנינו לד"ר אלכסנדר פוזדייב, בעלים של מרפאת שיניים ד"ר אלכסנדר בקריית אונו (למידע נוסף אודות המרפאה), שהנחה אותנו לגבי חמש השאלות החשובות שנשאל את רופא השיניים בפגישת הייעוץ

 

באיזו סוגי שתלים משתמש רופא השיניים?

שתלים דנטליים מוחדרים בניתוח כדי להחליף את שורשי השן הטבעיים, ולכן חשוב לברר שרופא השיניים משתמש בחומרים הבטוחים והמוכחים ביותר העומדים במפרט הגבוה ביותר. סוג השתלים בהם נעשה שימוש, ואיכותם הוא אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על הצלחת טיפול השתלת שיניים.

השימוש המומלץ הוא אך ורק בשתלים העומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר ושהוכחו מחקרית. שתלים העשויים מטיטניום, חומר חזק ויציב לאורך זמן ובעל תאימות ביולוגית, המאפשרת הטמעה מלאה של השתל בעצם הלסת.

שתלים העומדים בסטנדרטים של ה -CE (דרישות הבריאות והבטיחות של תקנות האיחוד האירופי) ובתקן של ה – FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי), וכן מאושרים לשימוש על ידי משרד הבריאות בארץ. בנוסף, חשוב לשאול מאיזה חברות מגיעים השתלים. חברות מובילות בארץ ובעולם מייצרות שתלים העשויים מהחומרים האיכותיים ביותר.

רופא שיניים מיומן יידע להמליץ על סוג השתל שיתאים בדיוק לצרכי המטופל, בהתאם למיקום השן, למסת העצם ואיכותה, למבנה הלסת ולגורמים נוספים. שימו לב, יש רופאי שיניים שמעניקים למטופלים שלהם תעודת אחריות בכתב לשתלים ולכתרים, דבר שמעיד על הביטחון של הרופא באשר לאיכות הטיפול שנתן ואיכות השתלים.

רופא שיניים

עד כמה יש חשיבות לטכנולוגיות חדשניות בתחום השתלת השיניים?

ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת לרופאי השיניים לבצע השתלות במכשור חדשני, פורץ דרך ומדויק, שהופך את תהליך ההשתלה לנוח, יעיל ומהיר, ומאפשר למטופל לחזור לשגרת חייו בתוך זמן קצר. השימוש בטכנולוגיה מתקדמת מאפשר לרופא, כירורג השיניים, להעריך ולנתח באופן מלא את התאמת המטופל לטיפול, ולתכנן את התהליך הכירורגי באופן שיתאים למטופל, ובכך למקסם את הסיכוי לתוצאה מוצלחת.

מרפאות שיניים מובילות, מאובזרת כיום במיטב הציוד הטכנולוגי החדשני, ועושות שימוש בטכנולוגיה חדישה הכוללת: צילום CT תלת ממד המאפשר לראות לפרטי פרטים את עצם הלסת, ולוודא שיש מספיק עצם באיכות טובה ובצפיפות מספקת.

סורק דיגיטלי שבאמצעותו מועברות אל המחשב נתוני סריקת השיניים ומידותיהן המדויקות, והשתלה וירטואלית, מאפשרים לרופא השיניים לבחור את השתל המתאים ביותר למטופל. הטיפול עצמו נעשה באמצעים זעיר פולשניים, המאפשרים טיפול מדויק בפרק זמן קצר.

 

כיצד מתבצע תהליך ההשתלה, ומהו זמן ההחלמה?

את ההשתלה מבצע כירורג השיניים באמצעות טכנולוגיה מונחית מחשב, המסייעת לו למקם כל שתל במקומו המתוכנן. הרופא יבצע חתך בחניכיים כדי לחשוף את עצם הלסת ויצור  פתח מדויק בעצם כדי שיוכל להחדיר את שורש השתל, העשוי מטיטניום, לתוך העצם.

לאחר מכן, יאחה הרופא את רקמת החניכיים סביב השתל באמצעות תפרים,  ויניח על השתל את החלק המחבר בין שורש השתל לכתר שיוברג עליו בהמשך. תהליך ההשתלה נעשה בדרך כלל תחת הרדמה מקומית. לאחר ניתוח השתל מתחיל תהליך הריפוי. במהלך החודשים שלאחר הניתוח, עצם הלסת והשתל יתמזגו בתהליך שנקרא אוסאואינטגרציה. תהליך הריפוי אורך כחצי שנה.

מנתח שיניים

האם השיניים המושתלות ירגישו טבעיות?

כאשר הרופא מכין את תוכנית השתלת השיניים, הוא מקפיד מאוד שהשיניים לא רק ייראו טוב ולא רק שהחיוך יהיה מושלם, אלא מוודא שהתחושה תהיה טבעית ונוחה. לכן, כחלק מתהליך התכנון, מבצע הרופא צילום CT שמצלם תמונות תלת מימד של הפה. תמונות אלה מאפשרות לרופא השיניים לתכנן את מיקום השתל בצורה אופטימלית, תוך ניצול מיטבי של עצם הלסת .

התכנון המדויק, שנעשה באמצעות הציוד הטכנולוגי המתקדם, יאפשר למטופל לנגוס במזון וללעוס אותו באופן טבעי, ללא כל אי נוחות וללא התפשרות על המראה. במרפאות שיניים שיש בהן מודעות גבוהה לצרכי המטופל, מאפשרים למטופל להיות מעורב בתהליך התכנון, באמצעות טכנולוגיית הדמיה וירטואלית (VR), משלב הייעוץ הראשוני ועד לשלב שחזור השיניים.

 

כמה זמן מחזיקים שתלים דנטליים?

שתלים דנטליים יכולים להחזיק מעמד לאורך שנים רבות. החומרים העמידים מהם עשויים השתלים, ברגים מטיטניום, מאפשרים להם תפקוד מיטבי לכל החיים, זאת בתנאי שהמטופל מקפיד לשמור על היגיינת פה אופטימלית.

שמירה על היגיינת פה, צחצוח שיניים פעמיים ביום, ביקור אצל שיננית ואצל רופא השיניים אחת לשלושה חודשים יסייעו גם לחלקו העליון של השתל, לכתר, שעיקר תפקידו לעמוד בעומס הנגיסה במזון ובלעיסתו, להאריך את תוחלת חייו.

השתלת שיניים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי