נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי החשיבות בבחירת חומרי גלם טבעיים

אישה עם מסכה

כל מוצרי הקוסמטיקה שאנו משתמשים בהם, הם לרוב מוצרים שאנחנו משתמשים בהם באופן יומיומי כמו: סבון רחצה, מסקרה, שפתון, קרם לחות, בשמים, איפור, ועוד.

מוצרי טיפוח שאינם טבעיים נשארים על עור גופנו ועור הפנים שלנו במשך שעות ארוכות ולעיתים גם כל היום.

 

ללא כימיקלים מזיקים לגופנו

העור שלנו יכול לספוג עד כ-60% מכימיקלים מזיקים הנמצאים כבר בקוסמטיקה השכיחה שאנחנו משתמשים בה באופן יומיומי. השילוב במוצרים המשלבים כימיקלים בתוכם עלולים לגרום להצטברות כימית רעה בגופנו ולהזיק לו. התוצאה מרה לא פחות מתופעות לוואי לא נעימות שיכולות לגרום לבעיות בריאותיות רבות. היתרון הגדול ביותר לשימוש בקוסמטיקה טבעית היא הפחתת הסיכון בשימוש במוצרים רעילים וכימיקלים לעורנו וגופנו.

הרכב טבעי של מוצרים הנחשבים טבעיים או אורגניים מפחיתים אצל אנשים אלרגיות או רגשיות למוצרים כימיים במוצרים הנמכרים ברשתות השיווק. מוצרי קוסמטיקה טבעיים יכולים לשמור על עורנו אך עדיין לא להחדיר בו כימיקלים מסוכנים לגופנו. הצטברות של תרכובות כימיות של מוצרי קוסמטיקה יכולות ליצור גם מחלות נוראיות כמו סרטון או פסוריאזיס. להבדיל ממוצרים כימיים, מחקרים רבים מצביעים על כך שמוצרים טבעיים לא גורמים לתופעות לוואי בעורנו והרכב הטבעי של מוצרים נחשבים טבעיים או אורגניים מפחיתים אצל אנשים אלרגיות או רגשיות למוצרים כימיים במוצרים הנמכרים ברשתות השיווק.

 

יתרונות לקוסמטיקה הטבעית

מוצרי קוסמטיקה טבעיים לרוב לא יכולים לגרום לרגישות ותופעות לוואי חמורות, במידה ואינכם רגישים לאחד המרכיבים. כמו כן, מוצרי קוסמטיקה טבעיים אינם יכולים לגרום לרגישות יותר בעור עקב שימוש יתר של המוצרים. כך שתוכלו להשתמש בהם לאורך זמן ולא לפגוע בעורכם או בגופכם, אלא רק להזין אותו.

ישנם גם הטוענים ששימוש בחומרי קוסמטיקה טבעית אף יעילים יותר מקוסמטיקה ״רגילה״ המכילה כימיקלים.

ההנחה היא שהיתרון של קוסמטיקה טבעית שהיא מכילה מוצרים המעניקים לעורנו הזנה מהטבע שכבר קיימת מאות שנים, ואילו המוצרים המיוצרים במועבדים מכילים בתוכם חומרים סינטטיים שפוגעים בגופנו.

 

קוסמטיקה טבעית – לא רק עור

קוסמטיקה היא מכלול של טיפולים למראה הכללי של הגוף שמכיל בתוכו את טיפוח עור הגוף, עור הפנים, שיער וציפורניים. החומרים הנפוצים בקוסמטיקה טבעית הם מוצרים מהטבע שהמרכיבים שלהם ברובם הם צמחים, תמציות של צמחים, מינרלים, ויטמינים ותמציות ארומטיות. קוסמטיקה טבעית מכילה תרכובת של שמנים צמחיים שמופקים מפירות, זרעים, ירקות, פרחים ועוד. הם מופקים ממצבים הגולמי כך שהם עשירים בחומצות שומן שחיוניות לאדם. קוסמטיקה טבעית הינה גם ידידותית לסביבה וברוב המקרים לא נוסתה על בעלי חיים.

 

לסיכום

בחירה בחומרי גלם איכותיים מהותיים מאוד לעורנו, לגופנו ולבריאות הנפשית והפיזית שלנו. כאשר אנו משתמשים בקוסמטיקה טבעית, אנו באמת מטפחים את עורנו ומעניקים לו חומרים המזינים אותו. חשוב מאוד לרכוש מוצרים מחומרים איכותיים שיוכלו לתת ויטמינים, מינרלים והזנה מקסימלית לגוף שלכם.

 

קרם

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי