נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נפש שלווה: כל הסיבות לשמור על בריאות הנפש

לשמור על בריאות הנפש

כולנו דואגים מאוד לענייני בריאות ועושים מאמצים כדי לשמור עליה, אבל יש כאלה ששוכחים שגם הבריאות הנפשית זקוקה לתשומת לב. בריאות נפשית היא המצב האידיאלי בו אין לפרט בעיות רגשיות כלל, וזה מצב אוטופי. עם זאת, אם אתם מתמודדים עם בעיות רגשיות בהצלחה – הרי שאתם שומרים ודואגים לבריאות הנפש שלכם. בעיות וקשיים רגשיים משפיעים על ההתנהגות וההרגשה בתחומים רבים.

 

מה היא בריאות הנפש?

בריאות הנפש או בריאות נפשית היא מצב שבו האדם מצוי ברווחה נפשית ואין לו קושי לתפקד ולהתמודד עם החיים, על אתגריהם. במצב של רווחה נפשית, פנוי האדם לעסוק בתחומי העניין שלו, לנהל מערכות יחסים טובות, לבנות קריירה ולחיות חיים מלאים ופרודוקטיביים. לא כל אחד מסוגל לשמור באופן עצמאי על מצב של בריאות נפש.

כאן באה לידי ביטוי החשיבות הרבה של מערכות תמיכה עבור הרגעים הקשים יותר שבהם יש צורך להתמודד עם בעיות רגשיות. שמירה על בריאות נפשית כוללת בחלק מהמקרים גם סיוע או ליווי אישי של פסיכיאטר, פסיכולוג, מטפל או מאמן, לטובת התמודדות מיטבית עם בעיות רגשיות.

ליווי אישי

למה חשוב לשמור על בריאות הנפש

בריאות נפשית היא המצב התקין של נפש האדם, זה הוא מרכיב חשוב ומהותי בכל אחד מאיתנו אבל חשוב לזכור שבאדיבות מצב רגשי תקין, אנחנו יכולים לקום מדי בוקר ולהתמודד עם החיים, במסגרות השונות של התפקוד שלנו – בבית, בעבודה ובין חברים. בריאות נפשית היא גם חלק חשוב בשמירה על מערכת החיסון של הגוף והימנעות ממחלות שמקורן בתקופות של מתח נפשי כמו סוכרת, מחלות לב ומחלות אוטואימוניות שונות. מצב יציב נפשית גם מפחית את הסיכוי לבחור בהתנהגויות מזיקות כמו עישון או שתייה מופרזת.

 

למה כדאי לשמור על בריאות הנפש

בנוסף לבריאות הגוף ולשמירה על תפקוד נאות בתפקידי היום-יום, חשוב לשמור על בריאות הנפש גם עבור סיבות נוספות. למשל, ההשפעה של בריאות נפשית על מערכות יחסים עם אחרים. מי שסובל מקשיים רגשיים עלול להתמודד עם בעיות ביחסים כמו ריבים ואלימות.

במידה ששני הצדדים בקשר ערים ודואגים גם לבריאות הנפש של עצמם, ניתן לנהל קשרים עמוקים, קרובים ויצירתיים עם קולגות, חברים, בני משפחה ומכרים. בנוסף, בריאות נפשית טובה ויציבה מפחיתה את הסיכוי להתמודדות עם רגשות שליליים כמו חרדה ודיכאון ומאפשרת חוויות רגשיות חיוביות כמו שמחה, סיפוק ושלווה.

 

איך דואגים ושומרים על בריאות נפשית?

המתכון לנפש שלווה או לבריאות הנפש הוא פשוט אבל מאוד לא קל להגיע אליו. העיקרון פשוט – יש לסגל אורח חיים בריא שכולל תזונה מתאימה, מנוחה מספקת ופעילות גופנית. כדי לפתח ולבנות מערכות חזקות ויציבות לתמיכה, כדאי שבמקרה הצורך יהיה לכם למי לפנות לעזרה, וכדי להתמודד עם העליות והירידות של ימי השגרה, כדאי לבחור דרכים מתאימות לניהול מתח, למשל יוגה או מדיטציה להרפיה או ריצה לשחרור מתחים. החלק החשוב ביותר הוא להיות מודעים וקשובים למצב הנפשי שלכם.

לשמור על בריאות הנפש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי