נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל מה שרציתם לדעתם על עצים להסקה

יער

יש לכם בבית אח חמים ונעים, שמגן עליכם בימות הקרה? אין כמו ההרגשה המפנקת הזו… בוודאי גם אתם משתוקקים לדעת, באילו עצים עליכם למלא את האח באופן קבוע, כדי לזכות בחימום עוצמתי ונקי, המשפיע על אזורים נרחבים. וכמובן, איפה רוכשים את אותם העצים. כל מה שרציתם לדעת על עצים להסקה, ולא היה לכם את מי לשאול והיכן לברר, כאן בכתבה החמימה שלפניכם.

 

עצים להסקה מהעבר עד היום

בעבר, כדי להשיג עצים להסקה, היו משתמשים בשירותיו של חוטב העצים, אשר לפרנסתו היה חוטב עצים על ידי גרזינים וכלי עזר. כיום, בלחיצת כפתור אחת, אפשר להזמין אל הבית עצים איכותיים להסקה, אשר ישרו בבית ניחוח משפחתי וחמימות נוסטלגית בלתי נשכחת. וכן, כמובן גם יגנו מפני הקור השולט בחוץ.

 

סוגי עצים להסקה

איכות האש והחימום של האח שלכם, נקבעת על ידי סוג העצים להסקה שאותם תבחרו. ישנם סוגים רבים של עצים בעולם, אבל רק מתי מעט מאילו, מתאימים להסקת תנור או אח. ואת סוגי העצים הללו, נוהגים לחלק במטאפורה, לשני סוגי עצים: עצים כבדים ועצים קלים. אשר גם הם מתרחבים לקטגוריות נרחבות נוספות, של: עצים ירוקים, עצים יבשים ועצים המיובשים בכבשן.

 

מדוע לא מומלץ להשתמש בעצים ירוקים להסקה?

מהו עץ ירוק? עץ טרי, שנגדע לפני כפחות משנה. עצים ירוקים אינם מומלצים, כיוון שהם מכילים בתוכם אחוז לחות גבוה, דבר שמאבד רבות מיכולת החימום שלהם, ואף גורם להצטברות של קריאוזוט בארובה, שעלול להוביל לשריפה בארובה חלילה. כמו כן, השימוש בעצי הסקה ירוקים, הוא אינו בריא לשימוש ולשאיפה, ומשפיע לרעה גם על איכות הסביבה.

 

עצי ההסקה מומלצים, מסוג עצים היבשים

העצים המומלצים לשימוש, הם עצים יבשים אשר נגדעו בתנאים הנכונים, ואוחסנו במשך 12 חודשים לפחות, בתנאי אחסון מתאימים. אחוז הלחות בעצים יבשים, יהיה נמוך בהרבה מאחוז הלחות בעצים ירוקים, והדבר ישפיע על איכות האש, מינון העשן ועוצמת החימום. כמו כן, עצי הסקה מסוג זה, יהיו ללא תופעות לוואי המאפיינות צמחייה, של סדקים, פטריות וכו'.

 

עצי ההסקה המומלצים ביותר – עצים המיובשים בכבשן

העצים המומלצים ביותר לשימוש, הם עצים, אשר עברו תהליך מיוחד, שנועד להפוך אותם מתאימים במאפייניהם להסקה. תהליך הייבוש שעוברים העצים, מפחית מהם אחוז ניכר מהלחות, על ידי שריפה בכבשן, והוא לוקח כ72 שעות. והבונוס הנוסף בעצים מסוג זה, שהם מגיעים נקיים במיוחד, נטולי חרקים, בלי עובש ופטריות והם אף קלים לנשיאה.

 

לסיכום

סוג העץ המומלץ ביותר לשימוש בהסקה, הוא עץ המיועד להסקה ומיובש בכבשן. ניתן להשתמש גם, בעצים מיובשים אשר נחתכו ואוחסנו בתנאים מתאימים, אך לא מומלץ בכלל להשתמש בעצים טריים וירוקים לצורך הסקה של תנור, סאונה או טאבון.

שבבי עץ

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי