נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בן משפחה שלכם סובל מהתמכרות? חשוב שתדעו מה לעשות

בן משפחה שלכם סובל מהתמכרות_ חשוב שתדעו מה לעשות

אף אחד לא מכין אותנו לרגע שבו מתגלה לנו שאדם קרוב סובל מהתמכרות. לאחרונה שמנו לב שקרוב משפחה שלנו הפך להיות מאדם אופטימי ושמח למדוכדך וכועס. אם לא די בכך, הוא הפסיק את הרגלי הטיפוח שלו והגיע למקום העבודה בחוסר אסתטיות ובאיחור משמעותי, למרות שהיה עד לא מזמן דייקן כרוני. יצאנו לבדוק את הנושא וגילינו שהוא התמכר לסם קשה. לאחר שסייענו לו, החלטנו להעלות מדריך לרשת שירכז את הדברים שצריך לעשות. הישארו כאן ותגלו את כל המידע הדרוש לכם.

 

הדבר ה – 1: תבדקו אם יש סימנים שמעידים להתמכרות

בשלב הראשון, עליכם לוודא שמדובר בהתמכרות ולא בדיכאון שנובע מסיבות אחרות. נסביר שהתמכרות, לפי ההגדרה המילונית, היא מצב שכולל התניה בלתי נשלטת לבצע פעולה מסוימת גם אם זו נוגדת את הרצון של בעליה. תוכלו לאבחן התמכרות תוך בחינת קיומם של הסימנים הבאים:

  • שיבוש משמעותי של השגרה הקבועה
  • חוסר סבלנות
  • נוכחות ערה של בלגן שלא היה קיים קודם
  • הזנחה
  • שינויים משמעותיים בהרגלי האכילה

תבדקו אם יש סימנים שמעידים להתמכרות

הדבר ה – 2: אל תתמודדו לבד – פנו למומחים

אם מצאתם את עצמכם מהנהנים בהסכמה לנוכח התסמינים שהוצגו לעיל, עליכם לפנות בהקדם האפשרי לקבלת סיוע מקצועי מטעם מרכז גמילה מעבר קליניק. הימנעו מניסיונות לטפל בנושא באופן עצמאי, מכיוון שאין לכם את הכלים הדרושים. במרכזי גמילה לעומת זאת, תמצאו מומחים בתחום שיכולים ללוות את בן המשפחה ולהעניק לו את התמיכה הדרושה לו, כדי שהוא יוכל להפחית את ההתמכרות ולחזור עם הזמן לשגרה המבורכת.

 

טיפ: כך תבחרו במרכז גמילה מומלץ

חשוב לציין שהבחירה במרכז גמילה צריכה להתבצע תוך היכרות מעמיקה עם קרוב המשפחה שסובל מהתמכרות. שכן, הוא צריך להגיע למקום שהוא לא רק מקצועי, אלא גם  מדבר בשפה שלו. נסביר שקיומו של חיבור איכותי ושפה משותפת בין המטפלים שנמצאים במקום לבין המכור, עשויים להעלות את הסיכויים להצלחת הליך הגמילה.

 

הדבר ה – 3: תהיו דיסקרטיים ככל הניתן

לפעמים אנו נוטים לשתף את הסובבים שלנו בסיטואציות שאירעו לנו במהלך היום או התקופה האחרונה, מתוך מטרה לפרוק ולקבל עצות. נדגיש שמומלץ להימנע משיתוף של מידע שנוגע לאדם המכור. שכן, הדבר עשוי להוביל לפגיעה מהותית בו. אם אתם מרגישים שיש לכם צורך בקיום שיח בנושא, תוכלו לפנות לקבלת סיוע מקצועי שיאפשר לא רק לפרוק, אלא גם לקבל מענה מתאים.

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את ההתנהלות הנכונה שצריכה להתבצע לאחר גילוי של התמכרות בקרב בן משפחה. בשלב זה אתם יודעים בדיוק מה עליכם לעשות בכל שלב, כך שתצטרכו רק ליישם את המידע המקצועי שהוצג לעיל. שכן, זה יאפשר לכם להיות בטוחים בכך שתפעלו נכון לאורך כל הדרך, כדי לטפל בתופעה המורכבת.

בן משפחה סובל מהתמכרות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפולים