נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פתרונות לקשיים בנשימה

דופק לב

 

קשיי נשימה שונים כוללים קוצר נשימה, מחסור באוויר ותחושת חנק. הנשימה הטבעית באופן מופלא אינה דורשת מאמץ אקטיבי, אם כי נשלטת על ידי פקודות מוחיות לצורך האטה או הגברה של קצב הנשימה. בני אדם לא זוכרים את המנגנון המתוחכם הזה אלא בעת קושי או מצוקה נשימתית. מחסור באוויר וקוצר נשימה אלו חוויות בלתי נעימות בעליל. כיצד ניתן למנוע את ההתקף הבא?

תסמיני קשיים משמעותיים בנשימה

הסובלים מקשיים נשימתיים יתלוננו על קושי בנשימה סדירה, מאמץ בכל שאיפה וגיוס שרירים נוספים על שרירי הנשימה המשתתפים באופן טבעי בתהליך. שרירי העזר יכללו את שרירי הפנים והצוואר. מצוקת נשימה חמורה תתבטא באמצעות עור כחלחל, הזעה מוגברת, כיווץ שפתיים ושרירים בולטים באזור הצוואר.

 

פתרונות להקלה על קשיי נשימה

  • בזמן של התקף קוצר נשימה מומלץ להתרומם למנח ישיבה

מנח ישיבה מקל על הנשימה מכיוון שהסרעפת יורדת כלפי מטה ונפח בית החזה גדל. עובדה זו גורמת לנשימה ביתר קלות. גם במצב של צינון וסתימת האף על ידי גודש מומלצת שכיבה במנח שבו הגב מוגבה מעט באמצעות כריות או אף שינה במנח של חצי ישיבה.

 

  • ביצוע תרגילי נשימה

במצב של קושי בנשימה עמוקה יש לבצע תרגול נשימתי לשאיפה ונשיפה על מנת להרגיל את המוח ואת השרירים האחראיים על פעולת הנשימה לפעילות נשימתית מאומצת מזו לה הורגלו וכן כדי למנוע מצבים של היפרוונטילציה.

 

  • הנחת יד על הבטן בעת נשימה

תחושה מוחשית פעולת הנשימה מרגיעה את הגוף מבחינה פיזית ונפשית ומאפשרת להסדרת קצב הנשימה.

 

  • שימוש במי כסף ננו קולואידים

מי כסף ננוקולואידים הם מים שנוספו להם בתהליך אלקטרונגנטי חלקיקים של כסף טהור בגודל מיקרוסקופי. המים המתקבלים הם מים בעלי תכונות אופטימליות המדמים את פעולת האנטיביוטיקה. מי כסף יעילים בהפרעות נשימה וכן מסייעים בריפוי דלקות. המאמר הוא למידע בלבד ולא מהווה תחליף לייעוץ רפואי או מתן טיפול רפואי.

 

  • קפיצת שפתיים בזמן נשיפה

פעולה זו מסייעת במיקוד הנשימה ומקלה על תסמינים של הפרעת נשימה.

 

  • האריכו את זמן הנשיפה

חשוב להקפיד על נשיפה ארוכה משאיפה בתהליך הנשימה. תרומת פעולה זו לפעולת נשימה תקינה היא משמעותית ובעלת השפעה על רוגע גופני ונפשי.

 

  • שאיפה דרך האף

חשוב לבצע את פעולת הנשימה דווקא דרך האף . כך ניתן להכניס לגוף חמצן בכמות גבוהה יותר ולהתגבר על התקפי חוסר נשימה.

 

קשיי נשימה – דרכי התמודדות

בכל מצב של קוצר נשימתי, חשוב לפנות לרופא לקבלת דיאגנוזה מדויקת של הערכת נשימה. יש לאבחן האם מקור הקושי נעוץ בליקוי גופני או בקושי נפשי ולהתאים את הטיפול הרצוי. הורדת רמת הסטרס בחיים האישיים, אורח חיים בריא ופעילות גופנית באופן עקבי מוגדרים בעולם הרפואה ככלים למניעת מחלות רבות וביניהם קשיי נשימה לסוגיהם.

כוס מים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פודיאטריה
מה זה פודיאטריה?

כל אחד מהחלקים בגוף שלנו ממלא תפקיד משמעותי אחר, וכך גם כפות הרגליים שלנו. לכן מוקדש להן תחום רפואי