נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אתה צריך מכשיר שמיעה? גלה אילו סוגים קיימים ואיזה הכי מתאים לך

מכשיר שמיעה

ההתפתחות הטכנולוגית בתחום הרפואה הובילה לקיומם של מכשירי שמיעה מסוגים שונים. מדריך זה עולה לרשת, במטרה להציג בפני כל דורש את הסוגים הנפוצים ביותר, כדי להעלות את המודעות לתחום ולאפשר לקוראים למצוא את המכשיר המתאים להם ביותר. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתצאו עם האינפורמציה הדרושה לכם בנושא.

 

הסוג ה – 1: מכשירי שמיעה פנימיים

בחרנו להציג תחילה את המכשיר הפנימי שנקרא בעגה המקצועית ITE. מכשיר זה מיוצר בהתאמה אישית לתעלת האוזן של המטופל. חשוב לציין שמדובר במכשיר גדול יחסית שמתאים למי שחוו אובדן שמיעה בחומרה קלה עד חמורה.

עזרי שמיעה

הסוג ה – 2: מכשירי שמיעה חיצוניים

סביר להניח שראיתם לא פעם אנשים שמשתמשים במכשירי שמיעה חיצוניים. שכן, אלו מכשירי שמיעה נפוצים במיוחד שנקראים BTE. אלו מחוברים לאפרכסת בהתאמה אישית והם מונחים מאחורי האוזן. במקרים מסוימים, המכשירים הללו מחוברים לאוזן באמצעות חוט דק או צינור ייעודי. האנשים שזקוקים למכשיר זה הם מי שסובלים מאובדן שמיעה קל עד עמוק.

 

הסוג ה – 3: מכשירי שמיעה לתעלת האוזן עם וללא מקלט

נהוג לחלק את סוג מכשיר שמיעה זה לשניים. הראשון הוא מכשיר שמיעה שנמצא בתוך התעלה ללא מקלט והשני כולל מקלט. נסביר שהמכשיר הראשון מיוצר בהתאמה אישית, כדי שניתן יהיה להכניס את המכשיר באופן מלא לתוך תעלת האוזן. כך בעצם מתאפשר להשתמש בו מבלי שהוא נראה לעין.

נדגיש שהשימוש במכשיר זה מתאים למי שאיבדו את שמיעתם באופן קל – בינוני ורוצים ליהנות ממכשיר שמיעה נסתר. המכשיר השני כולל רמקול מובנה שנמצא בתוך תעלת האוזן והוא מתאים למי שאיבדו את השמיעה באופן קל עד חמור.

 

 כך תבחרו את המכשיר המתאים לכם ביותר

בחירה במכשיר שמיעה שמתאים לכם באופן מדויק מצריכה בדיקה מקיפה מצד בעל מקצוע. אם חוויתם אובדן שמיעה שמקשה על ההתנהלות היום יומית, עליכם לפנות לגורם מוסמך שיבצע בדיקת שמיעה ולאחר מכן, יציג בפניכם את המכשירים שמתאימים למצבכם. חשוב לציין שתצטרכו לשים לב לדברים הבאים טרם בחירת המכשיר:

  1. עליכם לפנות לגורם מוסמך ובעל ניסיון רב בתחום, כדי שתוכלו לקבל את האבחנה המדויקת
  2. חשוב לבדוק מראש אם יש לכם העדפה למכשיר שמיעה מסוים (בתוך או מחוץ לאוזן)

רגע לפני סיום, נמליץ לערוך בירור אודות מקצועיות החברה שתספק לכם את מכשיר השמיעה. שכן, עליכם להיות בטוחים שמדובר בחברה מומלצת שמחזיקה במכשירים איכותיים שיבצעו את עבודתם נאמנה וגם יישמרו לאורך זמן.

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את מכשירי השמיעה השונים שקיימים כיום בשוק. כעת, נותר לכם רק לבדוק איזה מכשיר שמיעה מתאים לכם ולבחון את טיבו. נאחל בהזדמנות זו שתבצעו את הבחירה הנכונה שתאפשר לחזור לשגרה.

מכשיר שמיעה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי