נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיפול בפוסט טראומה: בחינת הפוטנציאל של קנאביס רפואי

קנאביס רפואי

הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) הנקראת בעברית "הפרעת הלמת", היא מצב בריאותי נפשי המשפיע על אנשים שחוו אירועים טראומטיים. בעוד שגישות טיפוליות מסורתיות נחשבו כיעילות, מחקרים עדכניים שופכים אור על הפוטנציאל הטמון בשימוש בקנאביס רפואי להקלה בתסמיני הפוסט טראומה. הפרעת הפוסט טראומה פוגעת בכ-9% מקרב האוכלוסייה וגורמת סבל רב, הן פיזי והן נפשי לסובלים ממנה ולקרוביהם. במאמר זה נעסוק ביתרונות העולים מן המחקרים בקרב משתמשי הקנאביס הרפואי הסובלים מפוסט טראומה.

 

מהי פוסט טראומה?

מדובר בהפרעה פסיכיאטרית מתחום ההפרעות הקשורות ל"דחק" ול"טראומה", הפוסט טראומה עלולה להיווצר עקב חשיפה לאירוע או סדרה של אירועים טראומטיים הכרוכים בסיכון ממשי לאדם או לסביבה שלו. פוסט טראומה יכולה להיגרם מאירועים צבאיים, תאונות דרכים, פיגועי טרור, תקיפות גוף ונפש, נטישה, אלימות לכל סוגיה ועוד.

 

כיצד משפיעה הפוסט טראומה על הסובלים ממנה?

אלו הסובלים מפוסט טראומה נאלצים להתמודד לא רק עם השפעות רגשיות, פסיכולוגיות ומחשבות טורדניות הקשורות לאירוע הטראומתי אותו חוו, אלא גם עם השפעות גופניות ושינויי התנהגות קיצוניים הפוגעים בשגרת חייהם ובסובבים להם. בין היתר השפעות הפוסט טראומה עלולות לעורר דיכאון, חרדה, ריחוק חברתי, עצבנות, חוסר שינה, הסתגרות, הפרעה ביחסים אינטימיים, פגיעה בקיום חיי משפחה, פגיעה ביכולת הריכוז, פגיעה בהשתלבות במסגרות ותפקוד בעבודה, הגברת הסיכון להופעת מחלות לב, לחץ דם, כאבים כרוניים ועוד.

 

כיצד משפיע הקנאביס הרפואי על טיפול בפוסט טראומה (PTSD)?

הקנאביס הרפואי מקיים אינטראקציה עם המערכת האנדוקנבינואידית (מערכת עצבים המשפיעה על פעולות שונות כמו: שינה וזיכרון). הקנבינואידים (החומרים הפעילים) שבצמח הקנאביס מפעילים את הקולטנים במערכת, אלו מסוגלים להשפיע ולאזן את מערכת העצבים בגוף ועל ידי כך לשפר משמעותית את ההשפעות השונות הנלוות מהפרעת הפוסט טראומה.

על פי מחקר שהתפרסם נמצא כי השימוש בקנאביס רפואי מסוגל להפחית את התסמינים השונים ותופעות הלוואי של תופעת ה-PTSD בכ-75%! כאשר המחקר התמקד בחרדות, הופעת סיוטים בלילות, שינויים במצב הרוח ועוד.

קנאביס רפואי

האם השימוש בקנאביס רפואי לטיפול בפוסט טראומה מצריך רישיון?

אכן, בישראל קנאביס רפואי לא נחשב לתרופה ואינו רשום כך, לכן השימוש בו למטרות רפואיות מצריך קבלת רישיון כדין. משרד הבריאות הוא הגוף האחראי על תחום הקנאביס הרפואי מטעם המדינה, בעוד היחידה לקנאביס רפואי היא האחראית על הפיקוח, ההסדרה והבקרה על גידול הקנאביס הרפואי וההפצה. רק היחידה לקנאביס רפואי, או מי שהוסמך מטעמה יכולים להוציא רישיון לטיפול בקנאביס רפואי.

 

שיטת הטיפול החדשנית – משא קנאביס רפואי מדיד ראשון מסוגו

בשנים האחרונות יצאה חברת Syqe עם פטנט פורץ דרך בתחום הטיפול בקנאביס רפואי – המשאף המדיד הראשון, מדובר במשאף "SyqeAir" המאפשר הפחתה מהירה בעוצמת כאב כרוני, לחץ נפשי, תסמיני פוסט טראומה ועוד, הכרוכים במינימום תופעות לוואי פסיכואקטיביות וסכנת התמכרות.

סאיקי היא חברת מד-טק חדשנית אשר פיתחה את הטכנולוגיה המהפכנית למתן קנביס בשאיפה, כאשר זו היחידה שמאפשרת לצרוך מינון נמוך, מדיד וקבוע של THC על ידי שאיפה, ולקבל השפעה עקבית, מהירה ומופחתת בתופעות לוואי. משאף SyqeAir ניתן בסבסוד של 100% מימון לנפגעי כוחות הביטחון, פעולות האיבה ועוד.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא למבוגרים
4 יתרונות לקשר דיסקרטי

בין אם בגלל שאנשים מחפשים קשר מחוץ לנישואין, על מנת לממש פנטזיות בעודם רווקים, או בכלל בגלל שהם "בארון",

יתרונות להיכרות בשידוך
3 יתרונות להיכרות בשידוך

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שהתחתנו לאחר שהכירו בשידוך. ההליך שהיה מקובל עד לא מזמן בקרב

קנאביס רפואי
עובדות על קנאביס רפואי

בשנים האחרונות ישנה עלייה במספר המשתמשים בקנאביס הרפואי. השימוש התדיר בקרב האוכלוסייה לא הביא למודעות מעמיקה בנושא באופן מפתיע.