נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טכנולוגיית וייב פרונט (wavefront)

טכנולוגיית וייב פרונט (wavefront)

רפואת העיניים היא תחום העוסק בפרטים קטנים ומדויקים, וחוסר מקצועיות בחלקים מהם עלול לגרום לנזק בראייה של אנשים מסוימים. בשנים האחרונות רופאים קיבלו לידיהם כלים חדשים ומתקדמים, המאפשרים להם הבנה מרבית על מצב הראייה של מטופליהם.

בזכות פיתוחים אלה אנו נהנים ממעטפת רפואית חזקה. אין ספק שלא כולנו עומדים להיות רופאי עיניים יום אחד, אך כדי שלא נאבד בין כל הנתונים שיוצגו בפנינו בפגישה הבאה, מומלץ להכיר את המונחים המרכזיים.

 

טביעת עין

העין שלנו היא אחד האברים הקסומים, ועם זאת המסובכים ביותר בגוף האדם. העין שלנו אמנם נראית כמו כדור פשוט לכאורה, אך היא מכילה בתוכה חלקים קטנים ועדינים אשר מאפשרים לנו לראות – כמו הקרנית, העדשה התוך עינית, האישון ועוד המון חלקים זעירים במיוחד. בדומה לטביעת אצבע, אצל כל אדם קיים מבנה אחר של עיניים המושפע מצורתן ותפקודן.

בעזרת טכנולוגיית וייב פרונט שסורקת את מבנה העין, מסוגלים הרופאים לקבל תמונה מלאה יותר של אופי העין ושל המבנה האנטומי שלה. הבדיקה מתבצעת בעזרת שבב מיוחד המפעיל את קרן הלייזר במהלך הבדיקה. באמצעות טכנולוגיה זו הרופא יכול להתאים למטופליו את הטיפול המדויק עבורם.

טביעת עין

המספר שלנו (מיקוד קרני האור)

כאשר אנו הולכים לאופטומטריסט או רופא עיניים, אנו יכולים לבצע מספר בדיקות שונות אשר מטרתן היא לאבחן את מצב העין שלנו, יכולת הראייה שלנו, מידת הצורך שלנו במשקפיים או עדשות מגע ועוד. על מנת לבצע את האבחונים הללו, הרופא יציג לנו את תוצאות הבדיקה בעזרת פרמטרים שונים, שאחד המרכזיים מביניהם הוא המספר שלנו.

 

אז מה בכלל המשמעות של אותו מספר?

נתון זה מבטא את היכולת שלנו לראות למרחקים שונים והוא יוצג לנו כמספרים חיוביים ושליליים (פלוס ומינוס) כמו למשל 2- או 3+. במידה והרופא יגיד לנו שיש לנו מספר 2- בעין שמאל, משמע שאנו סובלים מקוצר ראייה בעין זו ונתקשה לראות טוב למרחק באמצעותה. במידה והוא יגיד לנו שיש לנו מספר 4+ בעין ימין זאת אומרת שאנו סובלים מרוחק ראייה בעין זו. ככל שהמספרים מתרחקים מהאפס, זאת אומרת שהלקות שאנו סובלים ממנה גבוהה יותר, אך אל חשש, כך ידע גם הרופא להעניק לכם את הטיפול הנכון.

צילינדר (בעין, לא בדלת)

צילינדר (בעין, לא בדלת)

בתוך העין שלנו קיימים חלקים שונים, שמטרתם היא לאסוף את כל קרני האור הנקלטות בעין ולמקד אותן לנקודה אחת ברשתית העין. איברים אלו, כמו הקרנית ועדשת העין למשל, קעורים בצורתם, וכך האור שעובר דרכם נאסף באותה נקודה. במקרה של צילינדר, המבנה של איבר מסוים או כמה איברים בעין פוגע בצורה בה קרני האור נקלטים בעין.

כתוצאה מכך, האור נקלט בצורה לא אחידה אשר פוגעת בראייה של הסובל מצילינדר בעין. במקרה כזה יתכן ונסבול מטשטוש קל בראייה עד למצב בו אנו "רואים כפול". תופעה זו נחשבת שכיחה וניתן לטפל בה בטיפול פשוט והתאמת משקפיים או עדשות מגע למשל.

 

סיכום

בעבר אנשים שסבלו מלקות ראייה לא יכלו למצוא את הטיפול המתאים היות והטכנולוגיה שהייתה ברשות הרופאים לא אפשרה זאת. למזלנו הרב, ככל שההתפתחויות הטכנולוגיות נכנסות לחיינו, כך אנו מקבלים טיפול מקצועי ומדויק יותר אשר תורם רבות לבריאותנו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות העיניים
הסרת משקפיים באמצעות לייזר
הסרת משקפיים בלייזר

עבור אנשים רבים, הרכבת משקפיים או עדשות מגע היא צורך יומיומי, המספק תיקון ראייה חיוני לבעיות ראייה מרחוק ומקרוב

היתרונות של ניתוחי לייזר להסרת משקפיים
ניתוח הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בשיטת לייזר היא טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת לתקן מגוון ליקויי ראייה, כולל קוצר ראייה, רוחק ראייה וצילינדר. הטכנולוגיה

דוגמנית
איך לבחור משקפי שמש?

החלטתם להתחדש במשקפי שמש? איך תבחרו את הזוג הנכון? עקבו אחר ההוראות… ראייה מטושטשת ובעייתיות בזיהוי פריטים רחוקים או