נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה כולל תהליך אבחון נכון של בעיה רפואית ומתי יש חשד לרשלנות?

חוֹק

אבחון נכון של בעיה רפואית חיוני לאופן הטיפול בחולה. פגם באבחון עלול להוביל להחמרת הבעיה הרפואית. אם הסיבוך הרפואי נוצר כתוצאה מרשלנות של הרופא, עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית יסייע בהשגת פיצוי. במהלך טיפול רפואי, האבחון הוא השלב הראשון.

כאשר מטופל פונה לקבלת טיפול רפואי על הרופא הבודק לבצע סדרה של פעולות שיבטיחו אבחון מדויק של הבעיה. מבחינה סטטיסטית רוב הבעיות הרפואיות בגללן פונים מטופלים לרופאי ורופאות המשפחה שלהם הן שכיחות ונתונות לאבחון מיידי.

אך לעיתים מתעוררות בעיות בלתי צפויות ופחות נפוצות. כמו כן, סימפטומים שעשויים להעיד על בעיה מסוימת עלולים להעיד על בעיה אחרת לחלוטין. לכן, כדי להימנע מביצוע רשלנות רפואית באבחון יש להקפיד על אבחון מדויק.

 

אבחון נכון – השלבים הנדרשים

אבחנה רפואית דורשת התייחסות להיסטוריה רפואית של החולה (אנמנזה). על הרופא המטפל לתחקר את הנבדק לגבי עברו הרפואי גם אם חלקו מתועד ברשומות רפואיות. על הרופא לתשאל לגבי מחלות רקע, היסטוריה משפחתית, מהי הבעיה הרפואית בגלל פנה לטיפול ומהם הסימפטומים שלה. התעצלות בשלב זה עלולה להוביל למצב של רשלנות רפואית באבחון. הרופא אינו יכול להסתמך אך ורק על דבריו של הנבדק ועליו להוסיף ולשאול שאלות ממוקדות יותר.

 

בדיקה גופנית

זהו שלב שיש לבצעו ביסודיות שכן יש עדיין מחלות שאינן מתגלות באמצעות בדיקת דם או הדמיה. אך שילוב של תשאול אנמנזי מדויק ובדיקה גופנית יסייעו בגילוי הבעיה. שילוב זה יכול לקדם משמעותית את תהליך האבחון.

 

בדיקות עזר

בדיקות אלה כוללות בדיקות דם, שתן, צואה, הדמיה, רנטגן ואחרות. יש להן חשיבות מעצם העובדה שהן משלימות את המידע הרפואי שנאסף בשלב הראשון שכלל היסטוריה רפואית ובדיקה פיזית

 

אבחנה מבדלת

לאור העובדה שסימפטומים מסוימים, כמו חום או חולשה כללית, עשויים להעיד על מגוון רחב של בעיות רפואיות, אבחנה מבדלת אמורה להשתמש במידע שנאסף לצורך מציאת הזיקה הנכונה בין התסמינים למחלה. בשלב זה יכול הרופא לשלול אפשרויות מסוימות באמצעות המידע הכולל הנמצא בידו.

 

אבחון שגוי = רשלנות רפואית?

למרות ההתקדמות המשמעותית בתחום הרפואה, לא ניתן לדרוש מרופאים ורופאות 100 אחוז הצלחה. לא כל אבחון שגוי מעיד על רשלנות רפואית באבחון. לצד זה, לאחר שהתרחש סיבוך רפואי כלשהו, ניתן לבדוק את הרשומות הרפואיות של החולה כדי לוודא שהליך האבחון היה תקין או שהיה מדובר ברשלנות רפואית באבחון.

יתכן שהרופא המטפל לא התמקד מספיק בהיסטוריה הרפואית, התרשל בבדיקה הפיזית, פירש לא נכון את תוצאות בדיקות העזר או שהאבחנה המבדלת שלו הייתה שגויה. במצב שכזה עלול להיווצר מצב של מתן תרופות לא נכונות או איחור באבחון בעיה רפואית כלשהי שבעקבותיה תחול התדרדרות במצב.

 

מתי זוהי רשלנות?

אם רופא מתרשל באחד משלבי האבחון וכתוצאה מכך נוצר נזק וקיים קשר סיבתי ביניהם – זוהי ככל הנראה רשלנות רפואית. במצב שכזה מומלץ להסתייע בעורך דין המתמחה בתחום זה ולבחון אפשרות של הגשת תביעה.

אבחון בעיה רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
טיפול פסיכולוגי
אילו סמכויות יש לועדת השמה

אם ילדכם בעל צרכים מיוחדים וזקוק למסגרת חינוך אחרת, ולשירותים משלימים, עליכם לקבל אישור מועדת השמה שאתם אכן זכאים