נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם הבטחה רפואית ואי קיומה נחשב רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית

אחד הביטויים לעולם המודרני בו אנחנו חיים הוא תחום הרפואה המתפתח, המאפשר לנו ליהנות ממכשור רפואי מתקדם ומגוון טיפולים רפואיים. לצד הקידמה ומקצועיותם של אנשי הרפואה בישראל, ישנם לא מעט מקרים של רשלנות רפואית. במאמר שלפניכם נבחן את סוגיית ההבטחה הרפואית ואי קיומה

 

רשלנות רפואית – לא רק בטיפול

לצד המכשור המתקדם ומקצועיותם של אנשי הרפואה בישראל, קיימים לא מעט מקרים של רשלנות רפואית אשר גורמים לעיתים לנזקים חמורים ובלתי הפיכים אצל המטופלים. נזקים ובעיות שונות הן דבר טבעי במהלך ביצוע פרוצדורות רפואיות, אך כשמקורן ברשלנות וחריגה מנורמות הטיפול הסבירות, הרי שהדבר עונה על הגדרת רשלנות רפואית.

אנשי רבים נוטים להאמין כי מקרי רשלנות רפואית נוגעים רק לנזקים שנגרמו כתוצאה מביצוע פרוצדורה רפואית באופן שגוי, אך למעשה, רשלנות רפואית יכולה להתרחש עוד הרבה לפני כן. כך, גם בשלבי הייעוץ והאבחון המקדימים, כמו גם שלבי המעקב הרפואי שלאחר הטיפול, יכולים בהחלט להיחשב כרשלנות רפואית ככל ולא בוצעו כראוי.

 

מהם הגורמים הבולטים לרשלנות רפואית?

התפתחות העולם המודרני בכלל ועולם הרפואה בפרט, אמורים לכאורה לצמצם את טווח הטעויות הרפואיות שמקורן ברשלנות ויחד עם זאת, ישנם לא מעט גורמים למקרי הרשלנות הרפואית גם בעידן המודרני בו אנחנו חיים. בין הגורמים הללו נמצאים:

  • עומס בעבודה
  • תקלות תקשורת בין אנשי הצוות הרפואי
  • הכשרה לא מספקת
  • טעויות אנוש

 

האם הבטחה רפואית ואי קיומה נחשב רשלנות רפואית?

כחלק מזכויות החולה, על הרופא להסביר ולתת מידע מקצועי ומפורט לחולה אודות הפרוצדורה הרפואית שהמטופל עתיד לעבור, לרבות התייחסות לנחיצותה והחלופות האפשרויות. ישנם מקרים, בהם הרופא מבטיח הבטחה מסוג מסוים ובפועל, מתברר כי הבטחה זו לא התקיימה.

על מנת להבין האם הבטחה רפואית שלא התקיימה אכן נחשבת כרשלנות רפואית, יש לבחון האם התקיימו שלושה פרמטרים עיקריים:

  1. האם כתוצאה מהבטחה זו נגרם נזק למטופל?
  2. האם התקיים יסוד רשלנות בהטחת הרופא?
  3. האם קיים קשר סיבתי בין הבטחת הרופא שלא התקיימה לבין הנזק שנגרם?

 

תביעת רשלנות רפואית עם עו"ד מומחה

הדרך הבטוחה להבין האם אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית, היא להתייעץ עם עו"ד מומחה, אשר יבחן את פרטי המקרה שלכם ועל פי הראיות והמסמכים הרפואיים, יבסס את עילת התביעה ודרישת הפיצויים בהתאם.

מעבר לבירור האם אכן קיימת עילת תביעת רשלנות רפואית, הרי שהסתייעות בעו"ד מומחה בתהליך היא חשובה והכרחית בשל המורכבות של תביעות הרשלנות הרפואית ומביאה בסופו של דבר למקסום סיכויי הצלחת התביעה.

 

לסיכום

רשלנות רפואית יכולה להתרחש החל משלבי האבחון והייעוץ המקדימים, דרך ביצוע הפרוצדורה הרפואית עצמה ועד שלבי המעקב הרפואי שלאחר מכן. ניתן להבין אם כן, כי גם הבטחה רפואית שלא התקיימה יכולה להיחשב כרשלנות רפואית וזאת במידה והתקיימו 3 הפרמטרים הבאים: יסוד הנזק, יסוד הרשלנות והקשר הסיבתי שביניהם.

רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
טיפול פסיכולוגי
אילו סמכויות יש לועדת השמה

אם ילדכם בעל צרכים מיוחדים וזקוק למסגרת חינוך אחרת, ולשירותים משלימים, עליכם לקבל אישור מועדת השמה שאתם אכן זכאים