נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מחלה קשה – אלו הצעדים שחובה לעשות בתוך המשפחה

מחלה קשה  -  אלו הצעדים שחובה לעשות בתוך המשפחה

הבשורה על כך שאחד מבני המשפחה שלכם חולה במחלה קשה היא אחד הדברים הכי קשים שאתם יכולים לחוות. לרפא את המחלה זו עבודה של רופאים, ומהצד שלכם אין לכם הרבה מה לעשות בנידון. דווקא בגלל זה חשוב שתכירו כמה דברים שאותם אתם כן יכולים לעשות, והם יוכלו להקל על המשפחה שלכם בהתמודדות עם הסיטואציה שאליה נקלעתם ללא בחירה.

 

כתיבת צוואה

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא פנייה לעורך דין על מנת לכתוב צוואה. מחלה קשה היא אירוע שאנחנו יודעים מתי הוא מתחיל, אולם אף אחד לא באמת יכול להגיד לכם מתי הוא יסתיים ולכן חשוב להיות מוכנים לכל תרחיש. כולנו מקווים שהצוואה הזו לא תהיה בשימוש בעתיד הנראה לעין, אולם כתיבה מוקדמת שלה יכולה לחסוך לכם בעיות. רחל שחר עו"ד תוכל לעזור לכם בעניין הזה.

כתיבת צוואה

 

ליווי פסיכולוגי

מלבד הסבל הרב שאותו חווה החולה, המשפחה כולה חווה התמודדות מאתגרת במהלך מחלה קשה של אחד מבני המשפחה. לאור זאת ההמלצה שלנו היא לקבל ליווי פסיכולוגי במיוחד בתקופה הראשונה של המחלה. במהלך המחלה אתם הולכים למצוא את עצמכם בסיטואציות מורכבות שאין לכם את הכלים להתמודד איתן, ולווי מתאים יוכל להקנות לכם כלים להתמודדות טובה איתן.

 

חוות דעת רפואית נוספת

מחלה קשה היא אירוע שהחלק המרכזי בו הוא אירוע רפואי. בהנחה שאין לכם השכלה רפואית אין לכם כל כך מה לתרום בתחום הזה, אולם יש דבר אחר שכדאי לעשות והוא פנייה לחוות דעת נוספת.

חולים במחלות קשות בדרך כלל מטופלים אצל אותו רופא לאורך זמן המחלה, אולם לעיתים דווקא חוות דעת של רופא אחר יכולה לשנות את התמונה. חוות דעת שנייה לא בהכרח תסתור את מה שחשבתם עד עכשיו, אולם היא יכולה להעניק כיון מחשבה נוסף שיסייע גם לרופא שמטפל בחולה על בסיס קבוע.

 

ניצול מלא של הזכויות שלכם

הדבר האחרון שחשוב לעשות הוא לפנות לייעוץ למימוש זכויות. עבור חולים במחלות קשות יש לא מעט זכויות שחלקן מיועדות עבורם וחלקן נועדו להקל על בני המשפחה. רוב האנשים כלל לא מודעים לזכויות שלהם, מה שגורם להם להפסיד חלק ניכר מהם, כיון שאף אחד לא הולך לספר לכם על אותן זכויות. פנייה לייעוץ תעזור לכם להגיע לניצול מלא של הזכויות שלכם.

 

לסיכום

מחלה קשה של אחד מבני המשפחה גורמת סבל רב לא רק לחולה אלא גם לשאר בני המשפחה. זו בדיוק הסיבה שיש כמה צעדים שאתם צריכים לבצע על מנת להקל במעט את הסבל הרב שאתם חווים. כתיבה של צוואה תעזור לכם להסדיר מראש את רצונו של החולה, כך שגם במקרה שהוא ייפרד מכם תוכלו לדעת מה בדיוק הוא רצה. מומלץ גם לקבל ליווי פסיכולוגי וייעוץ למימוש זכויות.

ניצול מלא של הזכויות שלכם

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
טיפול פסיכולוגי
אילו סמכויות יש לועדת השמה

אם ילדכם בעל צרכים מיוחדים וזקוק למסגרת חינוך אחרת, ולשירותים משלימים, עליכם לקבל אישור מועדת השמה שאתם אכן זכאים