נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לצלוח מעבר דירה ללא לחץ מיותר?

מעבר דירה

 מעבר דירה הוא תמיד מלחיץ מאחר ויש להתארגן ולעסוק באריזות הציוד כחודש לפני המעבר, למצוא דרך בין כל הקופסאות בדירה ולדאוג שלא שכחתם כלום. המאמר יציע דרכים שיסייעו לכם לצלוח מעבר דירה בלי לחצים.

 

להכין לוח זמנים לכל משימה

כדי לצלוח מעבר דירה בקלות השלב הראשון יהיה הכנת תכנית מאורגנת עם לוח זמנים. הובלה גדולה מחייבת התארגנות מראש של אריזה ומיון הציוד בבית. אל תשאירו הכל לרגע האחרון והחליטו מה אתם אורזים בכל יום. מומלץ בכל יום לארוז חדר אחר בבית וכשמדובר על חדרים גדולים עם הרבה ציוד לתת לכך יותר זמן בלו"ז.

לעולם אל תגיעו למצב שנשאר עוד שבוע ושום דבר לא ארוז אחרת תבלו ימים ולילות שלמים רק באריזה. בדרך זו לא ייווצר עומס שילחיץ ויקשה עליכם. בנוסף, יהיה לכם מספיק מרווח ביטחון ואפילו עוד יום או יומיים להשלמת משימות שלא הספקתם לבצע.

 

למיין בנחת את התכולה

לפני המעבר לדירה חדשה מומלץ למיין את החפצים ולזרוק דברים שאין בהם צורך יותר במקום לעשות זאת אחרי שתעברו דירה. פעולה זו תחסוך לכם כסף בהובלה מכיוון שירדו דברים בלויים וישנים שממילא תרכשו לדירה החדשה.

למשל, אם החלטתם לרכוש סלון חדש אין טעם להעביר את הסלון הישן לדירה החדשה ועדיף להיות כמה ימים בלי סלון עד שהחדש יגיע. אם יש חפצים במצב טוב שאתם לא רוצים מומלץ שתחשבו אם כדאי למכור או לתרום אותם לפני שאתם עוברים דירה.

 

לסמן את הארגזים

שיטתיות מורידה לחץ ולשם כך צריך לעשות פעולה קטנה ופשוטה. מומלץ לסמן כל ארגז שאתם אורזים ולרשום בצורה ברורה מה יש בתוכו ולאיזה חדר הוא שייך. למשל, על ארגז עם בגדי ילדים רשמו "בגדי ילדים", על ארגז עם חפצים מהסלון רשמו "סלון" וכן הלאה. כך גם יהיה יותר קל למובילים ולכם היכן למקם את הארגז ולפרק אותו בחדר המתאים.

פריקת הארגזים גם היא צריכה להיעשות בנחת לאורך מספר ימים. אין צורך למהר ולעבוד קשה. בהתאם לשעות הפנויות שלכם תכננו כמה זמן תקדישו בכל יום לפריקת ארגזים ולסידור החפצים במקום. בשל הסימון תוכלו גם להחליט אילו ארגזים צריך לפרק בדחיפות ואילו לא. למרות זאת, עדיף להכין 1-2 ארגזים בהם הציוד ההכרחי לפחות להתחלה.

 

הכנת רשימה ליום המעבר

על מנת שתוכלו להכין 1-2 ארגזים עם הציוד הדרוש לכם ליומיים הראשונים לאחר המעבר, מומלץ להכין רשימה של הדברים אותם תצטרכו. למשל, כלי רחצה, מגבות לפי מספר בני המשפחה, כלי אוכל לכל אחד, פיג'מות ובגדים להחלפה. רכזו את הכל בארגז בו הסימון יהיה "ציוד ליום הראשון" או סימון בצבע מסוים על מנת שתמצאו בקלות את הארגז הנחוץ לכם.

לעבור דירה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי