נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם טיפולים אסתטיים חייבים ליווי של רופא

האם טיפולים אסתטיים חייבים ליווי של רופא

טיפולים אסתטיים הם תחום רחב שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות. תחום הטיפולים האסתטיים נרחב ומכיל בתוכו דרגות שונות של התערבות כירורגית ופלסטית. לכל פרוצדורה דרושה הכשרה שונה ורקע מקצועי שוני.

 

מה כוללת הכותרת "טיפולים אסתטיים"?

טיפולים אסתטיים הם טיפולים המשקמים או מייפים פגיעות חיצוניות או לקויות המתבטאות באופן חיצוני. טיפולים אסתטיים עשויים להתרחש בפנים או בגוף וכוללים ניתוחים, השתלות, שיקום, הזרקות, פיסול, הגדלות והקטנות של איברים שונים בגוף. טיפולים אסתטיים מוענקים לאנשים לאחר פגיעה, פציעה או מום מולד אך לעתים קרובות טיפולים אסתטיים נועדו לאנשים בריאים שאינם מרוצים מתווי הפנים שלהם או מאותות הזמן הניכרים בהם.

 

מי מורשה לטפל?

טיפולים אסתטיים כגון הרחקת והסרת שיער, עיבוי גבות ואיפור קבוע ניתנים על ידי כל אדם המוכשר לכך ללא הכשרה קודמת. טיפולים אסתטיים פולשניים יותר, המערבים הזרקות או פרוצדורות פולשניות ניתוחיות נעשים על ידי רופאים בלבד. לא מספיק להיות רופא, רופאים אלה עוברים גם הכשרות ייעודיות לאחר סיום לימודי רפואה וההתמחות בתחום בו הם עתידים להתעסק. כיום ניטש ויכוח עז על הזרקות בוטוקס בפנים, אליהן מוכשרים רופאים פלסטיקאים וגם רופאי שיניים.

 

מה הסיכונים?

כמו בכל התערבות פולשנית בגוף, תמיד קיימים סיכונים. הסיכונים הנפוצים הם תגובת הגוף, אלרגיה או דחיה של החומר המושתל/מוזרק והתפתחות סימנים באיזור. במקרים קיצוניים יכולים להיווצר גם דלקת או זיהום. זיהום עלול להיגרם מחוסר שמירה על היגיינה אך לא רק, גם במקום המקפיד מאוד על ניקיון עלולים להיווצר זיהומים אם מחיידק שבכל זאת הצליח להסתנן או מטיפול לא מוצלח באתר ההתערבות לאחר סיום הפרוצדורה. במקרים פשוטים אפשר לטפל בתופעות אלה על ידי תרופות זמניות הניתנות דרך הפה אבל במקרים קיצוניים עלולים להגיע לצורך באישפוז ולכן כדאי לבדוק היטב היכן מבצעים את ההתערבות הכירורגית. כמו כן ישנם גם סיכונים של דליפת שתל סיליקון או נפילת כתרי חרסינה בתהליך של שיקום הפה וכו'.

סיבוכים אלה נדירים מאוד במקומות המכבדים את עצמם מאחר והם משתמשים בחומרים שהוכחו יעילים ובטוחים אצל מטופלים רבים ואף עומדים בתקנים מחמירים של משרד הבריאות הישראלי וארגוני בריאות נוספים בעולם.

 

כיצד להיות בטוחים?

כאשר ניגשים להתערבות אסתטית, מהגדלת חזה עד פיסול אף, כדאי לברר היטב על המקום בו מתוכננת ההתערבות. ניתן לברר, בתור התחלה, באתר המקום. למשל, באתר ארטלוק, ניתן להתרשם מלקוחות שממליצים. בנוסף, האתר נראה רציני ומפרט על כל השירותים הניתנים במקום. כמו כן ניתן להריץ חיפוש ברשת עם שם המקום כדי למצוא המלצות או אזהרות עליו  לפני שתחליטו איפה אתם רוצים לבצע את ההתערבות האסתטית. לבסוף, ניתן לברר על כל רופא או איש מקצוע בנפרד על מנת לוודא כי אתם במקום הטוב ביותר.

האם טיפולים אסתטיים חייבים ליווי של רופא

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אסתטיקה ויופי
אסתטיקה רפואית
מה היא אסתטיקה רפואית?

אסתטיקה רפואית היא תחום צומח במהירות, המקיף מגוון רחב של הליכים לא פולשניים וזעיר פולשניים שנועדו לשפר את המראה