נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הוצאת שחורים בקלות

חיטוי

כולנו מכירים את תופעת הראשים השחורים, לרוב הם יופיעו במרכז הפנים שלנו, באזור האף ואפילו על הלחיים כך שלא נוכל לפספס אותם.

ראשים שחורים אלו סוג הפצעונים על הפנים הנחשבים כעקשניים, זאת משום שהם חוזרים שוב ושוב ולפיכך גם קשים ביותר לטיפול.

פצעונים אלו לא ייעלמו מעצמם ולכן כדאי לטפל בהם בדרך הטובה ביותר.

 

מה זה בכלל שחורים?

השחורים יוצאים מתוך הנקבוביות שנמצאות על העור שלנו. הנקבוביות אלו חורים קטנים המאפשרים לבלוטות החלב והזיעה להפריש החוצה את השאריות, במידה יופרש כמות יתר של חלב ושומן, הנקבוביות יתרחבו ויישארו פעורות. ראשים שחורים יצוצו מתוך הנקבוביות הם יבלטו על פני העור בצורה בה תוכלו להרגיש ולראות אותם. בניגוד לסוגים אחרים של פצעונים הם לא כואבים למגע ולמרות זאת הם יכולים לגרום לסובלים מהם מצוקה נפשית לאור זה שהם בולטים על הפנים. במקרים חמורים, ראשים שחורים יכולים להופיע באופן מפושט באזורים שונים כמו החזה, הגב, הידיים, הכתפיים ועוד.

 

שאלת השאלות – מהו הגורם לראשים השחורים?

ראשים שחורים נוצרים מתוך זקיקי שיער חסומים. כל זקיק שיער כזה יכיל בתוכו בלוטת חלב, הבלוטה מייצרת סבום שהוא הפרשה שומנית שתפקידה לרכך, לשמן ולסייע לשמור את העור רך. בעצם כאשר תאי העור המתים והסבום המצטברים בקצה הזקיק יוצרים מעין פקק שבמגע עם אוויר מקבל את הצבע השחור. היות ובניגוד לפצעים אחרים שעלולים להופיע על הפנים הראשים השחורים לא נובעים מפעילות חיידקית אלא מהצטברות חומר מיותר, לגוף אין אינטרס מעצמו לסלק את המפגע כי הוא לא מאיים עליו ועלינו לטפל בכך בעצמנו.

 

איך מטפלים בהוצאת השחורים?

שיטות לניקוי הנקבובית שנחסמה והוצאת השחורים יכללו לרוב מגוון רחב של תכשירים ושיטות. השיטות כולן יכללו הפעלת לחץ ישיר על הנקבובית על מנת לשלוף מתוכה את השחור ולעיתים גם שימוש בחומרים כימים שונים אשר עלולים לעשות נזק יותר מאשר לשמור על העור. מגוון אפשרויות הטיפול בשוק כולל הסרה בלחיצה, מדבקות הסרה, אבקות כימיות וסיכות לחץ.

 

לא לטפל לבד

ההמלצה היא למרות הפיתוי לא לטפל בשחורים לבד, חיטוט בעור הפנים ללא ידע מתאים עלול להוביל לצלקות לטווח הארוך.  אמנם יש בשוק תכשירים קוסמטיים המכילים חומצות עדינות בהן ניתן להשתמש על מנת לשמור על שגרת טיפול, אך כדי להוציא את השחורים ולשפר את מראה עור הפנים מומלץ ללכת לקוסמטיקאית רפואית שלרוב מתמחה בהוצאת שחורים ותבצע את כלל הפעולות של הרחבה הוצאה וניקוי כראוי וללא נזק. בנוסף לטיפול אצל הקוסמטיקאית יש אפשרות לטפל באמצעות פילינג כימי או טיפולי לייזר שונים. טיפולים אלו יאפשרו קילוף של השכבה העליונה ויחשפו שכבות עור נקיות מתחתיה. כמובן שלאחר טיפול זה אין להיחשף לשמש במשך כל תקופת ההחלמה.

 

איש עם פצעים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אסתטיקה ויופי
אסתטיקה רפואית
מה היא אסתטיקה רפואית?

אסתטיקה רפואית היא תחום צומח במהירות, המקיף מגוון רחב של הליכים לא פולשניים וזעיר פולשניים שנועדו לשפר את המראה