נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חומצה היאלורונית – מתי כדאי להתחיל להשתמש בה לעור הפנים

אחד המונחים המדוברים בעולם הטיפוח הוא "חומצה היאלורונית", וזאת בשל השימושים הרבים שיש לה בעולם הטיפוח, החל ממילוי קמטים וכלה בטיפול בשחיקת סחוסים במפרקים.

מהי בדיוק חומצה היאלורונית, ומהם השימושים הנפוצים שלה שהקנו לה מקום מרכזי בעולם הקוסמטיקה הטבעית ועולם הטיפוח בכלל? קראו עוד במאמר זה.

 

חומצה היאלורונית – מה זה בעצם?

חומצה היאלורונית נמצאת בלא מעט מהתכשירים הטבעיים הפופולאריים, אך רבים מאיתנו לא יודעים מהי בכלל ומהיכן היא מגיעה. מדובר למעשה בג'ל המיוצר באופן טבעי בגופם של בני אדם ובעלי חיים ומהווה למעשה מולקולת ענק החוברת למולקולות הדומות לה, מה שיוצר מבנה אטומי המסוגל לספח אליו כמות גדולה של מים. תכונה זו של חומצה היאלורונית הופכת אותה לשימושית במיוחד במגוון תחומים ובניהם קוסמטיקה טבעית ורפואה.

 

שימושים לחומצה היאלורונית בקוסמטיקה טבעית

אז מתי נשתמש בתכשירים המכילים חומצה היאלורונית כדי לשפר את עור הפנים? ריכזנו מספר שימושים נפוצים:

  1. מילוי קמטים בעור

זהו אחד השימושים הידועים של חומצה היאלורונית ולמעשה היא חוללה מהפכה בתחום. חומצה היאלורונית מסוגלת למלא קמטים תוך תיקון חיצוני מהיר של כתמי וסימני גיל ומזג אוויר, וזאת באמצעות הזרקה מקומית. ניתן להפיק את החומצה במגוון מרקמים וצמיגויות המתאימים לקמטים בעומק שונה.

 

  1. התפחת הלחיים והסנטר

אחת התופעות המזוהות עם התבגרות והזדקנות העור היא אובדן שומן תת עורי וירידה באלסטיות של העור יחד עם שינויים בגולגולת וירידה בצפיפות העצם. אלו עלולים לגרום לנסיגה במיקום פסגות הלחיים ואבדן בנפחן וכן לנסיגת קו הסנטר. באמצעות הזרקת חומצה הילארונית בעלת מרקם צפוף וסמיך לפסגות הלחיים ניתן לעצב מחדש את קווי הלחיים, הסנטר והלסת וליצור קימורים חדשים וגבוהים יותר.

 

  1. שימושים לסרומים ותחליבים קוסמטיים

התכונות המיוחדות של חומצה היאלורונית הופכות אותה לשימושית במיוחד לכל מה שקשור לסרומים ותחליבים קוסמטיים וטבעיים. בשנים האחרונות פותחו חומצות היאלורוניות המבוססות על מולקולות קטנות המאפשרות שיפור ניכר ביכולת העור להכיל נוזלים ובתוך כך שיפור קוסמטי בעור. מסיבה זו חלק ניכר מהסרומים והתחליבים הטבעיים כיום מכילים חומצה היאלורונית.

 

  1. הצערת העור באמצעות הזרקה

בשל המרקם התחוח המיוחד של חומצה יש להם יכולת מיוחדת לאגירה וספיחה של מים. יכולת זו הופכת סוגים מסוימים שלה למתאימים להזרקה טיפתית צפופה על פני שטחי עור נרחבים. הזרקה זו, המגיעה לשכבות ההיפודרמיס העמוקות ביותר מביאה להצערה אמיתית של רקמת העור המטופל וזאת באמצעות אגירה של עוד ועוד מולקולות מים, מה שמעודד חידוש הנעורים של רקמת העור כולה.

 

  1. טיפול בפצעים וזירוז החלמתם

לפי מחקרים רפואיים עדכניים, לחומצה היאלורונית ישנו תפקיד בהחלמת פצעים וטיפול בעור פגוע, וזאת בשל היכולת המשוערת שלה לנטרל חלק גדול מתגובות חמצוניות הכרוכות בתגובת המערכת החיסונית של הגוף לפציעה. מנגנון נוסף בו לחומצה היאלורונית יש תפקיד משמעותי הוא בנדידת תאים והתחלקותם המעודד החלמה של העור מפציעה.

קרם

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אסתטיקה ויופי
אסתטיקה רפואית
מה היא אסתטיקה רפואית?

אסתטיקה רפואית היא תחום צומח במהירות, המקיף מגוון רחב של הליכים לא פולשניים וזעיר פולשניים שנועדו לשפר את המראה