נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פטור ממס הכנסה: מי זכאי וכיצד להגיש בקשה

פטור ממס הכנסה

את חובת התשלום למס הכנסה כולנו מכירים, ולבטח תשמחו לדעת כי ישנו גם צד שני למטבע והוא, קבלת פטור ממס הכנסה. אז מי זכאי לקבלת ההטבה, מהם הקריטריונים הנדרשים וכיצד מגישים את הבקשה? כל זאת ועוד, במאמר שלפניכם 

 

פטור ממס הכנסה – על מה ולמה?

כל אזרח ישראלי מעל גיל 18 ובעל סף הכנסה שנתית מסוים, מחויב על פי חוק בתשלום מס הכנסה חודשי, סכום הנגזר מגובה השכר ונקודות הזיכוי השונות (שירות צבאי, סיום לימודים אקדמאיים, מגורים בפריפריה ועוד). עד כאן סביר להניח כי לא חידשנו לכם יותר מידי, אך כדאי לדעת כי לצד חובת התשלום קיימת גם הזכות לקבלת פטור ממס הכנסה.

כחלק מהמדיניות הסוציאלית בה נוקטת מדינת ישראל, המדינה מנסה לעזור לאוכלוסיות מסוימות ולהקל מעליהן את ההתמודדות הכלכלית, כאשר אחת ההטבות המשמעותיות ביותר היא הטבת פטור ממס הכנסה.

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה – מי זכאי?

על פי חוק, פטור ממס הכנסה מגיע לאדם שנקבעו לו לפחות 90% נכות (גם אם מדובר בנכות משוקללת, בגין מספר מחלות) ולתקופה העולה על 185 ימים לפחות. בין הסיבות הנפוצות המזכות בפטור ממס הכנסה נמצאות:

 

סיבות רפואיות

מחלות שונות, דוגמת מחלת הסרטן ומחלות לב, יכולות לזכות את הסובל מהן בשיעורי אחוזי הנכות הנדרשים לקבלת פטור ממס הכנסה. סיבות רפואיות נוספות יכולות להיות גם מומים וליקויים גופניים מולדים, וזאת במידה והם משפיעים על תפקודו השוטף של הסובל מהם.

 

תאונה

תאונות הפכו לצערנו לדבר שכיח למדי ובמידה והתאונה גרמה לכם לנזקים משמעותיים, הרי שניתן יהיה לתבוע את ביטוח לאומי ולקבל אחוזי נכות בהתאם.

 

כיצד מגישים בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה?

תהליך הגשת בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה מתחילה בקביעת אחוזי נכות רפואית מטעם הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי. עם קבלת מסקנות הוועדה וקביעת שיעור אחוזי הנכות הנדרשים, ניתן יהיה להגיש בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה לרשות המיסים באמצעות טופס ייעודי, תוך צירוף מסמכים נלווים כמו מסמכים רפואיים ותלושי שכר אחרונים.

פטור ממס הכנסה

מהי הדרך המומלצת להגשת בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה?

הגשה לא נכונה או לא מדויקת של הטפסים, עלול להביא לעיכוב בטיפול הבקשה ואף לדחייתה המוחלטת. בכדי להגיש בצורה הטובה ביותר את הבקשה לקבלת פטור ממס הכנסה, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום, שתלווה אתכם לאורך כל התהליך ועד לקבלת פטור ממלא ממס הכנסה.

 

לסיכום

לא רבים מודעים לקיומה של הטבת פטור ממס הכנסה, המגיעה לאנשים להם נקבעו לפחות 90% נכות רפואית ולתקופה העולה על 185 ימים, בין השאר בעקבות מצבים רפואיים שונים, מומים מולדים ותאונות שונות. את תהליך הגשת הבקשה לפטור יש להתחיל בוועדה הרפואית ולאחר מכן להגיש את טפסי הבקשה והמסמכים הנלווים, כאשר הדרך המומלצת ביותר היא להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

פטור ממס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי