נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סיבוכים אפשריים בהזרקת בוטוקס

מזרק

ידוע כי הזרקת בוטוקס יכולה לטשטש ולהעלים הן קמטי הבעה והן קמטי הזדקנות, אך פרט לטיפולים אסתטיים, ישנם גם טיפולים רפואיים שבהם היא מתבצעת.

זאת ועוד, להזרקה ישנן תופעות לוואי שלרוב מפסיקות לאחר זמן קצר והסיבוכים שעלולים להיווצר כתוצאה ממנה הינם נדירים.

אם כך, באילו סיבוכים מדובר?

 

מהו הבוטוקס וכיצד הוא פועל?

הבוטוקס הינו חלבון הנוצר באופן טבעי על ידי החיידק קלוסטרידיום בוטולינום. חלבון זה עוצר את פעולת האצטילכולין (מוליך עצבי המעורב בפעולת השרירים), בכך שהוא מונע ממנו להשתחרר מתאי העצב ולהגיע לשרירים. כתוצאה מכך, השרירים אינם יכולים להתכווץ והם נרגעים, מה שגורם למראה עור חלק וצעיר.

 

לאילו סוגי טיפולים משמשות ההזרקות?

הזרקות בוטוקס משמשות בעיקר לטיפולים אסתטיים בהפחתת קמטים באזור הפנים, אך גם לטיפולים רפואיים, כמו: הזעת יתר, מיגרנה כרונית, מצמוץ בלתי נשלט, פזילה, תסמונת השלפוחית הרגיזה, דיסטוניה צוואר הרחם, כאבי גב תחתון וספסטיות.

 

תופעות הלוואי של ההזרקות

ישנן תופעות לוואי שכיחות שעלולות להופיע לאחר ההזרקה וביניהן: כאבי ראש, סחרחורות, בחילות, הצטננות, הצטברות נוזלים ברקמות העפעפיים, אדמומיות קלה, חבורות מתחת לעור ויובש בעיניים ובפה. תופעות לוואי פחות שכיחות הן: חום, תחושת נימול ועקצוץ, פריחה, ראייה כפולה, קושי קל בבליעה, קושי בסגירת עפעפיים, שינוי בקול וחולשה קלה בשרירים.

 

סיבוכים אפשריים לאחר ההזרקות

במקרים נדירים יכולים להיווצר סיבוכים, כגון: הבעת פנים מופתעת או קפואה, צניחת שפתיים וגבות, זיהום, שטפי דם, אנפילקסיס (תגובה אלרגית קשה), רפיון משמעותי בשרירים, כיב או דלקת בקרנית העין, קיפול העפעפיים, אובדן שמיעה, ירידה בתפקוד הריאות, קצב לב לא תקין והתקף לב.

 

סיבוכים אפשריים נוספים

מחלות והפרעות שיכולות להופיע גם כן באופן נדיר הן: מחלת האדמנת הרב – צורתית, בוטוליזם (מחלת הנקנקת), מחלת הסרום, הפרעה במקלעת הזרוע ודיסארטריה (הפרעה בדיבור). בנוסף לכך, תסמונת שעלולה להופיע היא תסמונת מצוקת הנשימה החדה.

 

מה ניתן לעשות בטרם הטיפול על מנת להפחית את הסיכוי לסיבוכים?

ראשית כול, כדי להפחית את הסיכוי להיווצרות סיבוכים, כדאי לבצע את הטיפול אצל רופא מוסמך, בעל ניסיון רב בתחום הזרקות הבוטוקס. כמו כן, בטרם הטיפול יש לדווח בפירוט על אלרגיות שונות במידה ואכן קיימות, כמו גם על בעיות דימום, ניתוחי עיניים, גלאוקומה (ברקית), מחלת לב וסוכרת.

 

פרטים נוספים שיש לדווח בפירוט

פרטים נוספים שיש לדווח עליהם בטרם הטיפול הינם: הפרעת בליעה (דיספגיה), בעיות נשימה, זיהומים באזור ההזרקה וכן, האם התבצע טיפול עם רעלן הבוטולינום בעבר ובעיקר במהלך ארבעת החודשים האחרונים, אשר קדמו לטיפול הנוכחי.

 

האם זריקת בוטוקס נחשבת לבטוחה?

בין אם לצורך קוסמטי או בין אם לצורך רפואי, טיפול באמצעות בוטוקס נחשב ליעיל ובטוח, עם תופעות לוואי קצרות טווח וסיבוכים נדירים, כפי שפורטו לעיל.

 

פה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אסתטיקה ויופי
אסתטיקה רפואית
מה היא אסתטיקה רפואית?

אסתטיקה רפואית היא תחום צומח במהירות, המקיף מגוון רחב של הליכים לא פולשניים וזעיר פולשניים שנועדו לשפר את המראה