נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

3 סימנים שיש לך תלות בקנאביס

תפרחת

השימוש בקנאביס הפך נפוץ למדי בשנים האחרונות, המוני אנשים צורכים קנאביס בשלל דרכים מכל מיני סיבות. חלק צורכים מסיבות רפואיות, חלק להנאה, וכבר לא מדובר במשהו קשה להשגה ברחבי העולם. יחד עם העלייה בשימוש, התגלה שנוצרת אצל אנשים רבים תלות לקנאביס, זה אולי לא מוכר עוד לרוב האוכלוסייה, אך זה דבר ממשי שקורה וצריך לדעת להתמודד איתו במידה ואתם מגיעים לשם. הינה הסימנים והסימפטומים שניתן לראות אצל אנשים שפיתחו תלות לשימוש בקנאביס ומה ניתן לעשות לגבי זה.

 

צריכת קנאביס

בעבר, צריכה של קנאביס נחשבה כהרגל של חלק די קטן מהאוכלוסייה, אך בשנים האחרונות השימוש הפך להיות נפוץ בכל העולם. על ההיבטים השונים של השימוש, ניתן לדבר ללא סוף, מכיוון שמהר מאוד ניכר שמתקיימת התנגשות בין העדויות השונות לגבי משמעות השימוש בקנאביס והסכנות שעלולות להתלוות לכך. בעוד רבים נלחצים להפוך את השימוש חוקי בעוד ועוד אזורים, אחרים לא כל כך נלהבים מהרעיון.

 

תלות בקנאביס

כחלק מהחששות שאנשים מחזיקים כנגד השימוש בקנאביס, קיים החשש לפיתוח תלות והתמכרות במוצרי הקנאביס. למרות שהתגלה מאנשים רבים ברחבי העולם כי הם פיתחו תלות כזאת ועכשיו מתמודדים עם התמכרות לקנאביס, אין הרבה מידע מבוסס לגבות את המצב הזה בכדי למנוע את ההתפשטות של השימוש בו בכל מקום. אך לפחות במובן האישי, חשוב לדעת שכן קיימת האפשרות והסכנה לפיתוח תלות, וצריך לדעת לזהות זאת בכדי להתמודד בהתאם.

 

ירידה במוטיבציה

אחד מהסימנים הניכרים בפיתוח תלות לשימוש בקנאביס, זה תופעת ירידה משמעותית במוטיבציה, בדומה למצבים של ירידת מצב רוח אחרים, גם כאן מדובר באנשים אשר נמנעים מאירועים חברתיים, חסרי רצון להשקיע בלימודים או בעבודה שלהם, אין מוטיבציה לפעול, לעשת אפילו את הדברים האהובים עליכם בעולם לעשות. מדובר בסימן שבפני עצמו מתקשר גם לדיכאון ומצבים דומים, חשוב לקבל טיפול ראוי והעיקר לתת מענה למצב.

 

צריכה מוגברת

כאשר אדם מוצא את עצמו משתמש בצורה מוגברת למדי של קנאביס, עם הזמן רק צריך להעלות את הכמויות בכדי לקבל רבע מההשפעה שנהג להרגיש בעבר מהשימוש, זהו מצב שממשיך להתעצם ומחזיק את התלות עוד יותר, הדבר עלול להוביל במצב של הפסקת השימוש לכך שהגוף יכנס לגמילה ויגיב קשה לניסיון להיות ללא החומר שהגוף התרגל שנוכח בגוף בכמות גבוהה וזמן ממושך.

 

אי אפשר להפסיק

תסמין נוסף, די בסיסי בעולם של תלות והתמכרויות, זה הנקודה בה מרגישים שאי אפשר להפסיק את השימוש. גם כשיש הבנה שזה בעייתי, שזה צריך להיפסק, תחושה עזה שזאת לא אופציה, שאי אפשר להשתחרר מההרגל הזה, תחושה שאתם חלשים מול הדבר הזה. זה מצב קיצוני, וקשה מאוד, קשור יותר אולי לדברים אחרים שקורים בחיי אותו אדם, אך עדיין התלות מול הקנאביס אמיתית, וזקוקה למענה טיפולי.

 

לסיכום

במידה והסימנים האלו קיימים, ואחרים המעידים על תלות וקושי להפסיק או השפעות שליליות על אורח החיים, צריך לקחת את זה ברצינות. מעבר לשיח על הקשר של החומר עצמו והנטייה שלו להיות ממכר, מה שחשוב זה שהתלות נוצרה והקושי והכאב אמיתיים, וזה דורש קבלת טיפול ראוי ומותאם בכדי להפסיק את השימוש לקבל חזרה את החיים.

פרח

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא למבוגרים
4 יתרונות לקשר דיסקרטי

בין אם בגלל שאנשים מחפשים קשר מחוץ לנישואין, על מנת לממש פנטזיות בעודם רווקים, או בכלל בגלל שהם "בארון",

יתרונות להיכרות בשידוך
3 יתרונות להיכרות בשידוך

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר הזוגות שהתחתנו לאחר שהכירו בשידוך. ההליך שהיה מקובל עד לא מזמן בקרב

קנאביס רפואי
עובדות על קנאביס רפואי

בשנים האחרונות ישנה עלייה במספר המשתמשים בקנאביס הרפואי. השימוש התדיר בקרב האוכלוסייה לא הביא למודעות מעמיקה בנושא באופן מפתיע.