נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך עובד תהליך יישור שיניים?

שן

יישור שיניים הוא מומחיות דנטלית המתמקדת בתיקון אי-סדירות של השיניים והלסתות, לרבות שיניים או לסתות לא תקינות, ומבנה נשיכה לא תקין. במאמר הבא נסביר כיצד התהליך מתבצע ועבור מי הוא מתאים וכמובן נסביר מהם היתרונות שלו.

הפנים שלנו הם כרטיס הביקור שלנו – וכמובן אחד מכרטיסי הביקור החשובים ביותר הינו החיוך. השיניים שלנו בהחלט משפיעות על אסתטיקת הפנים שלנו, אך גם על הדיבור שלנו ועל יכולת האכילה שלנו. שיניים עקומות יכולות לגרום לבעיות רבות הרבה מעבר לאסתטיקה ולביטחון העצמי שלנו, במאמר הבא נסביר על תהליך יישור שיניים ומדוע הוא הכרחי במקרים מסוימים.

 

מהו תהליך יישור שיניים?

טיפול יישור שיניים מתחיל בדרך כלל בייעוץ ראשוני, במהלכו יעריך האורתודנט את שיניו ולסתותיו של המטופל ויפתח תוכנית טיפול מותאמת אישית. לפני תחילת הטיפול, יתכן ויבוצעו צילומי רנטגן ותמונות כדי ליידע את האבחנה של האורתודנט, תוכלו לגשת וליצור קשר עם מרפאת שיניים ברמת גן ולקבל את האבחנה המתאימה לכם.

לאחר קביעת תוכנית טיפול, יותקנו למטופל את המכשירים הדרושים. פלטה היא הסוג הנפוץ ביותר של מכשירי יישור שיניים. הם מורכבים מסוגריים, חוטי קשת ורצועות המחוברות לשיניים ומשמשות להזיז אותן באיטיות למקומן הרצוי. ניתן להשתמש בפלטה גם בשילוב עם אלסטיות, המסייעות להנחות את השיניים ליישורן הנכון.

Invisalign הוא סוג נוסף של מכשיר אורתודונטי. במקום להשתמש בפלטה מסורתית, Invisalign משתמשת בסדרה של מיישרים פלסטיק מותאמים אישית שמתאימים היטב על השיניים. מיישרים אלו ניתנים להסרה וניתנים להחלפה אחת לכמה שבועות כאשר השיניים נעות בהדרגה למקומן הרצוי.

לאחר התקנת המכשירים הדרושים, המטופל יצטרך לבקר את האורתודנט כל ארבעה עד שישה שבועות לצורך התאמות. במהלך פגישות אלו יבדוק האורתודנט את התקדמות הטיפול ויבצע את ההתאמות הנדרשות.

 

מי צריך יישור שיניים?

כל מי שיש לו שיניים לא מסודרות או נשיכה שאינה מתפקדת כראוי עשוי להפיק תועלת מטיפול יישור שיניים. זה כולל אנשים מכל הגילאים, מילדים ועד מבוגרים. טיפול אורתודונטי יכול לעזור לשפר את סימטריית הפנים, ליצור מראה נעים יותר ולהקל על שמירה על ניקיון השיניים. זה יכול גם לעזור עם בעיות דיבור, לעיסה ועיכול, ולהפחית את הסיכון לעששת ולמחלות חניכיים.

יישור שיניים חשוב גם לאנשים עם בעיות בלסת ומפרקים, כמו TMJ. בנוסף, יכול לעזור להפחית את הסיכון לפציעות שיניים, לשפר את ההערכה העצמית וליצור חיוך יפה ומלא ביטחון. טיפול אורתודונטי יכול לסייע גם ביישור נכון של הלסת והשיניים, וכן בהתפתחות הלסת והשיניים בילדים.

לסיכום,יישור שיניים יכול לעזור לאנשים בכל הגילאים להגיע לחיוך בריא וישר יותר ולשמור על בריאות הפה, על כן מדובר בהליך שניתן לומר בבטחה כי הוא הכרחי גם לשמירה על הבריאות אך גם בהחלט להחזרת הביטחון העצמי ולקבלת החיוך המושלם עליו חלמנו.

פה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רפואת שיניים