נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אלימות מינית באוניברסיטה

אלימות מינית באוניברסיטה

הטרדות מיניות ואלימות מינית הן רעות חולות שהחברה המודרנית עוד לא הצליחה להתגבר עליהן. קשה לחשוב על תחום חיים ועל מרחב, גאוגרפי או דיגיטלי, שהאלימות המינית לא הגיעה אליהם. אלימות מינית מתחוללת ברחובות, במשפחה, בעבודה, בבית הספר ואפילו באוניברסיטה. אז מה היא בעצם אלימות מינית באוניברסיטה? למי ניתן לפנות כשזה מתרחש? האם ניתן לקבל פיצויים? כל הפרטים בהמשך.

 

אלימות מינית היא פיזית בהכרח?

לפני שניגע בנושא העיקרי ונעסוק באלימות במינית המתרחשת באוניברסיטה, כמו גם פיצויים על הטרדה מינית, חשוב להבין מה מוגדר כאלימות מינית. עו"ד ותיק ובקיא בתחום יכול לספק לך הסבר מקצועי ומדויק בנושא. בימים עברו, הייתה סברה רווחת בציבור הגורסת כי אלימות מינית מוגדרת כך רק אם האקט כלל בתוכו מגע פיזי. היום, עלתה המודעות בקשר לסוגי ההטרדות השונות וברור כמעט לכל שהטרדה מינית יכולה להיחשב כזאת גם אם לא היה מעורב שום מגע פיזי, בייחוד כאשר שוררים יחסי מרות.

 

מה היא אלימות מינית?

כאמור, אלימות מינית יכולה להיות מוגדרת כזאת על פי חוק גם אם לא התנהל שום מגע פיזי בין המטריד למוטרד. למעשה, ניתן לחלק לשתי קטגוריות עיקריות התנהגויות של אלימות מינית: אלימות מינית פיזית ואלימות מינית מילולית. במישור הפיזי –  מעשים של אינוס, מעשים מגונים, שידול למין ועוד נכנסים תחת המטריה של אלימות מינית פיזית.

במישור המילולי – הצעות מגונות, התייחסות מינית לא הולמת, ביזוי על רקע מיני ועוד מהווים אלימות מינית מילולית. חשוב להבהיר, אלימות מינית מילולית נחשבת גם היא כעבירה פלילית על פי חוק והנאשמים בה עלולים לספוג לעונשים כבדים.

 

אלימות מינית באוניברסיטה

מקומות בהם שוררים יחסי מרות מהווים קרקע פורייה לאלימות מינית. לצערנו, בעלי הכוח והסמכות נוטים לנצל את כוח המרות שלהם במקרים רבים ומנסים להשיג רווח מיני באמצעות אותו הכוח. למרות שהאוניברסיטה מצטיירת כמרחב בטוח וליברלי, מתנהלת שם אלימות מינית באופן שלעיתים קשה לרסן.

בשל הפחד של הסטודנטים מהמרצים, לעיתים מקרים של אלימות מינית לא מדווחים וכך בעלי הכוח עלולים להמשיך במעשיהם. אלימות מינית באוניברסיטה כוללת גם מקרים של אלימות מינית בין סטודנטים, במוסדות בהם יש מעונות סטודנטים התופעה נפוצה אף יותר.

 

מה עושים במקרה כזה?

במקרה ונתקלתם במקרה של אלימות מינית באוניברסיטה, חשוב שתכירו את נציב הקבילות לענייני הטרדה מינית. כל מוסד אקדמאי מחויב למנות נציב קבילות לענייני הטרדה מינית, הנציב הוא הכתובת אליו יש לפנות במקרים של אלימות מינית בתוך האוניברסיטה. במידה והפנייה לא מטופלת באופן משביע רצון, יש לפנות למשטרה ולהמשיך שם את ההליך מול התוקפים.

 

לסיכום – אל תשתקו

חוויה של אלימות מינית עלולה להיות טראומטית ומצלקת. במידה ונתקלתם באלימות מינית באוניברסיטה אל תהססו ומהרו להתלונן, חשוב לעצור את מעשיו של התוקפן ולהביא לענישתו וסילוקו במהירות האפשרית.

אלימות מינית באוניברסיטה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי