נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל מה שאתם כהורים צריכים לדעת על תפקיד המשלבת

כיצד המשלבת יכולה לסייע לאיכות החיים של הילד שלכם

המשלבת הכרחית עבור כל ילד בעל צרכים מיוחדים, מאחר והיא מסייעת לו להשתלב במסגרת החינוכית ולתקשר בצורה טובה יותר עם בני גילו. תוכנית השילוב נבנית באופן אישי עבור כל ילד, על מנת לספק מענה מתאים לכל הצרכים שלו.

לכן לכל ילד יש תוכנית המותאמת עבורו ומכילה מטרות מוגדרות וייחודיות, לצד מטרות כלליות בתחום החברתי ובתחום התקשורתי. המשלבת יכולה לשפר משמעותית את החוויה של הילד במסגרת החינוכית ולספק לו כלים חיוניים, שיסייעו לו גם בהמשך הדרך. במאמר זה נעסוק בחשיבות של תפקיד המשלבת וביתרונות הרבים שלה להתפתחות הילד שלכם.

 

תפקיד המשלבת – קווים לדמותו

משלבת מקצועית ומנוסה יכולה לסייע לילד שלכם להתפתח בפן החברתי ובפן התקשורתי, דבר שיאפשר לו להשתלב בקלות בכל מסגרת חינוכית. המשלבת מקדם את העצמאות של הילד ומקנה לו את הכלים הנדרשים, על מנת להתמודד בצורה מוצלחת עם כל סיטואציה חברתית שהוא צפוי לפגוש בהמשך הדרך.

חשוב לציין כי המשלבת אינה פעולת על דעת עצמה, אלא היא מקפידה לעקוב אחר התוכנית האישית שנבנתה עבור הילד על ידי מנתחת ההתנהגות. לאחר אבחון הילד וגילוי הגורמים השונים המשפיעים על ההתנהגות שלו, מנתחת ההתנהגות בונה תוכנית אישית המותאמת לצרכי הילד. המשלבת אמורה ליישם את התוכנית בשטח וכמובן שיש מקום לשינויים ותיקונים קלים בתוכנית, בהתאם להתקדמות הילד.

כיצד המשלבת יכולה לסייע לאיכות החיים של הילד שלכם

 

החשיבות של תפקיד המשלבת

המשלבת מאפשרת לילד ליצור הצלחות קטנות בסיטואציות הקטנות בחיים, דבר שיוצר אצלו תחושת הצלחה ומגדיל את הביטחון העצמי. תפקיד המשלבת היא לתווך עבורו את הסיטואציות השונות ולסייע לו להתמודד עמן בצורה היעילה והמוצלחת ביותר.

כאשר מדובר על משלבת העובדת עם פעוט בגיל הגן, תפקידה הוא לשלב אותו בפעילויות החברתיות השונות ולפתח אצלו עניין בילדים אחרים. המשלבת מסייעת לילד לגלות ערנות לסביבה שלו ומאפשרת לו לפתח תגובתיות לפניות המופנות אליו על ידי ילדים אחרים. מעבר לכך, המשלבת מלמדת את הילד כיצד להשיג את תשומת הלב של ילד אחר או של אדם מבוגר וכיצד לפתח שיחות קצרות והדדיות עם ילדים ומבוגרים.

 

כיצד המשלבת יכולה לסייע לאיכות החיים של הילד שלכם?

ילדים עם צרכים מיוחדים מתקשים להבין סיטואציות חברתיות שונות והם סובלים לרוב מקשיי תקשורת. המשלבת יכולה לסייע לילד להתגבר על הקשיים האלו, באמצעות מתן של כלים תואמי גיל, שיסייעו לו להתמודד היטב עם כל סיטואציה אפשרית.

המשלבת מעודדת את הילד להשתתף במשחקים של ילדים אחרים ולקחת יוזמה בהקשר למשחק או פנייה לילדים אחרים. כמו כן, היא מסייעת לו להבין הוראות הניתנות על ידי אנשי הצוות בגן או בבית הספר ולקחת חלק פעיל בכל המתרחש בסביבתו, בדיוק כמו כל הילדים האחרים.

 

לסיכום

המשלבת לוקחת חלק פעיל בחייו של הילד, מאחר והיא מסייעת לו להשתלב היטב בסביבה שלו ולנהל תקשורת טובה יותר.

כיצד המשלבת יכולה לסייע לאיכות החיים של הילד שלכם

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפולים