נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם כל אחד יכול לאלף כלב נחייה?

כֶּלֶב

כלבי נחייה משמשים כבר שנים רבות בתור מי שעוזרים לעיוורים להתנהל במרחב הציבורי. הכלבים הללו מלווים אותם לכל מקום, ומונעים מהם קשיים רבים. ההכשרה של הכלבים הללו היא תהליך ארוך, שבו הכלב אמור ללמוד כיצד הוא מבצע את כל מה שהבעלים שלו לא יכול לעשות. כאן נספר לכם מי בדיוק יכול לבצע את הליך האילוף הזה ומה בדיוק הוא כולל.

 

אילוף כלבי נחייה

האילוף של כלבי נחייה נועד להכשיר אותם לתמוך בלקויי ראיה ולאפשר להם לצאת מהבית, להתנהל במרחב ציבורי ולחיות חיים קצת יותר טובים. ההכשרה של הכלב למטרה הזו אורכת לא מעט זמן, כיון שברגע שלעיוור יש את הכלב הזה הוא תלוי בו במידה רבה. תהליך האילוף של כלב נחייה שונה מזה של כלב רגיל, ולמעשה הוא מורכב משני שלבים. http://my-puppy.co.il

אילוף כלבים

שלבי האילוף

השלב הראשון הוא הסתגלות של הכלב לחיים במרחב אנושי. בשלב הזה האילוף שלו דומה לאילוף של כלב רגיל, רק שצריך לזכור שהכלב הזה הולך לבלות הרבה יותר זמן בחברה של אנשים מאשר כל כלב רגיל. כלבי נחייה אמורים לשהות בחללים ציבוריים, תחבורה ציבורית ובכל מקום שאליו הבעלים שלהם הולך. בניגוד לכלב רגיל, את הכלב הזה לא משאירים בבית.

החלק השני של תהליך האילוף נועד להכשיר את הכלב להיות כלב נחייה. בהיבט הזה הכלב חייב להיות ממושמע מאוד, וכמובן לבצע כמה שפחות תקלות. העיוור צריך לדעת שהוא יכול לסמוך על הכלב באופן מלא, ולכן רק אחרי שהכלב מסיים את השלב השני אנחנו יכולים למסור אותו לידיים של מי שזקוק לו.

 

מי יכול לבצע את האילוף

שני השלבים הללו משליכים גם על השאלה מי יכול לאלף את הכלב. את השלב הראשון שבו הכלב לומד לחיות במרחב אנושי יכולים לבצע גם מי שלא מחזיקים בהכשרה מקצועית בתחום. בקמפוסים של האוניברסיטאות בישראל ניתן לראות לא מעט כלבי נחייה שלומדים שם כיצד לחיות יחד איתנו. המאלפים של אותם כלבים אינם אנשי מקצוע, אלא רק נועדו להכיר את המרחבים הללו לכלבים.

השלב השני שבו הכלב לומד כיצד להיות כלב נחייה הוא כבר שלב מורכב יותר, וגישה לכלבים לא מספיקה כדי לאלף את הכלב בשלב הזה. כאן נכנסים לתמונה אנשי מקצוע שמכירים היטב את התחום, ואמורים להכשיר את הכלב למשימה הזו. אם אתם מעוניינים להפוך לכאלו, עליכם לקחת קורס מיוחד בתחום.

 

לסיכום

הכשרה של כלב נחייה מורכבת משני שלבים. השלב הראשון הוא שלב שבו הכלב לומד איך להתנהל במרחב ציבורי. הכלבים בדרך כלל נמצאים אצל אדם שאינו עיוור והוא פשוט מנהל את שגרת היום שלו יחד עם הכלב. השלב השני הוא שלב שבו מעורב מאמן מקצועי יותר, והמטרה שלו היא להכשיר את הכלב להיות כלב נחייה. כֶּלֶב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי