נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם לוקמיה מקנה פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה

המדינה מציעה פטורים שונים ממיסים לאזרחים מסוימים בכל מיני מקרים. פטור ממס הכנסה, שנחשב לאחד המיסים המשמעותיים ביותר שיש בחיי האזרח העובד, מתאפשר לאזרחים מאוד מסוימים. אזרחים שחולים במחלות קשות עשויים להיות זכאים לפטור הזה, שמוענק עבור אחוזי נכות מסוימים.

גם חולים במחלת הסרטן יכולים לקבל פטור ממס הכנסה, בהתאם למצב בו הם נמצאים מבחינה גופנית. במאמר הבא נבין איך לוקמיה עשויה להקנות פטור ממס הכנסה.

 

לוקמיה וזכויות שונות

מחלת הסרטן היא ללא ספק אחת המחלות הקשות ביותר שידעה האנושות. המחלה עצמה נחשבת לאלימה מאוד כנגד הגוף, הטיפול יוצר השלכות משמעותיות על המטופל וגם על הסביבה שלו. למחלת הסרטן יש סוגים שונים, כשאחד מהם הוא סרטן הדם – לוקמיה. סרטן הדם יכול לתקוף גברים ונשים, ילדים ומבוגרים, כאשר גורמי הסיכון שלו עדיין לא ברורים לחוקרי הרפואה עד היום.

מכיוון שלוקמיה, יחד עם שאר סוגי הסרטן, עשויה לגרום לנזקים משמעותיים מבחינה גופנית למטופל, המדינה מעניקה לחולי סרטן זכויות מסוימות. בין היתר, ניתן לקבל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן. המטרה של הפטור הזה היא לתת למטופל ולסביבה הקרובה שלו אפשרות לצלוח את הטיפול בצורה נוחה יותר, על ידי הורדת חובות אזרחיות אלמנטריות, כמו תשלום מס. אומנם חולה לוקמיה לא יקבל משכורת במצבו, אך גם עבור הכנסות נוספות הוא יהיה פטור ממס.

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה – לוקמיה

כשאדם מגיש בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה, הוא לא עושה זאת בעקבות מחלת הלוקמיה או בעקבות מחלת הסרטן באופן ספציפי. הפטור שמציעה המדינה מתשלום עבור מס הכנסה מוצע לפצועים או חולים שונים, שבעקבות הפציעה או המחלה שלהם פיתחו לקות מסוימת הגורמת להם לנכות.

אם אתם מכירים חולה לוקמיה שאתם מבררים איזה זכויות הוא יכול לקבל, אתם צריכים להבין קודם כל האם המחלה גורמת לו לנכות. לפי החוק, חולה לוקמיה שיש לו לקות הגורמת לו ל-90% נכות, או מספר לקויות שחישובן הכולל עומד על 90% נכות, עשוי להיות זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

לוקמיה לא מקנה פטור מיידי

חולי לוקמיה אומנם מתמודדים עם מצב קשה, אך לא כל חולה לוקמיה יכול לקבל פטור ממס הכנסה. החוק ברור בנושא הזה – רק מי שעומד באחוזי הנכות שנקבעו יכול לקבל פטור ממס הכנסה. מי שלא עומד ברף שנקבע, לא יוכל לקבל את הפטור, גם אם המצב שלו חמור.

אם נקבעו לכם בעבר אחוזי נכות על ידי הביטוח הלאומי, אתם יכולים להגיש את הבקשה על סמך אותם אחוזי נכות שנקבעו. אם לא, תצטרכו להגיש מסמכים רלוונטיים ואפילו להתייצב מול וועדה רפואית של הביטוח הלאומי. ייתכן שהמסמכים עצמם יהיו מספיק טובים בכדי להוכיח שמדובר בנכות חמורה, כך שהחולה לא יצטרך להראות את עצמו מול הוועדה הרפואית.

פטור ממס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי