נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הילד מתקשה בלימודים? הגיע הזמן להבין למה

אבחון קשב וריכוז אצל ילדים

קשיי למידה בקרב ילדים אינם דבר חדש. מאז ומעולם היו ילדים שתהליכי למידה הציבו בפניהם אתגר לא קטן. עם זאת, רק בעשרות השנם האחרונות המחקר הרפואי והפסיכולוגי התחיל להתמקד בצורה משמעותית בבעיות למידה בקרב ילדים. התוצאות שאליהן המחקר הגיע מאפשרות לנו לסייע לילדים בצורה משמעותית, אם רק נדע מה בדיוק הבעיה ממנה הם סובלים. 

 

קשיים בלימודים

קשיי למידה יכולים לפקוד ילדים ומבוגרים כאחד. תהליכי למידה דורשים הפעלה של המוח בצורה מסוימת, וגם מנצלים משאבים מסוימים של הגוף. כמו כל תהליך, יש מי שהדברים הללו מאתגרים אותו יותר. בקרב ילדים, קושי בלמידה הוא משמעותי יותר כיון שרוב שעות היום שלהם מוקדשות לכך. אם אתם חושבים שיש לילד שלכם קשיים כאלו, יש לבצע אבחון קשב וריכוז אצל ילדים.

אבחון קשב וריכוז אצל ילדים

אבחון מוקדם

לא מעט הורים דוחים את האבחון מתוך מחשבה נאיבית. המחשבה הזו גורסת שבעיות למידה הן משהו שיוכל להיעלם אם רק ננסה להמריץ את הילד ללמוד קצת יותר. התפיסה הזו שגויה לחלוטין ועלולה להוביל את הילד לקשיים גדולים. ברגע שאתם מבינים שיש לילד שלכם קשיי למידה מסוימים, עליכם לשלוח אותו כמה שיותר מהר לאבחון, וככה תוכלו לפתור את הבעיות שלו לפני שנוצר פער.

 

חשיבות האבחון

החשיבות של האבחון נעוצה בכך שבלעדיו לא תוכלו למצוא מזור לבעיה של הילד. בעיות קשב וריכוז הן תיאור למספר רב של בעיות, כאשר לכל בעיה יש את הטיפול שמתאים לה. האבחון הוא רק השלב הראשוני ובו למעשה אנחנו מבצעים סיווג של בעיה. במקרים מסוימים הילד יידרש לעבור מספר אבחונים עד שנגיע להבנה מה בדיוק הבעיה שממנה הוא סובל, והיא זו שמפריעה לו ללמוד.

 

מענה מתאים

אחרי שיבוצע אבחון לילד שלכם תוכלו לגשת להליך טיפול. ההליך הזה יכול לכלול טיפול תרופתי, טיפול פיזי או כל טיפול אחר שיכול להביא לפתרון. חשוב להבין שבמידה והאבחון שבוצע לילד שלכם הוא אבחון מדויק, בסבירות גבוהה ניתן יהיה להתגבר על הבעיה שממנה הוא סובל. בעיות קשב וריכוז אינן בעיות חשוכות מרפא, והאתגר המרכזי הוא פשוט להבין מה הבעיה שיש לילד.

אבחון קשב וריכוז אצל ילדים

מעקב צמוד

אחרי שהילד שלכם נכנס להליך טיפולי, לא משנה מאיזה סוג, עליכם לבצע מעקב צמוד אחרי התוצאות. המעקב הזה צריך לכלול גם בקרה אחרי המצב הנפשי של הילד, כדי לוודא שהטיפול לא מזיק לו בהקשר הזה. לא פחות חשוב מכך כדאי גם לבדוק את רמת ההתקדמות הלימודית שלו, כיון שבסופו של דבר הטיפול נועד לפתור את בעיות הלימודיות שיש לילד.

 

לסיכום

בעיות למידה מופיעות בקרב אחוז ניכר מהילדים. במידה והילד שלכם סובל מבעיה כזו, חשוב קודם כל לבצע לו אבחון מדויק. לאחר האבחון תוכלו להתאים לילד שלכם טיפול, כזה שבסבירות די גבוהה יפתור את הבעיה.

אבחון קשב וריכוז אצל ילדים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי