נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה ליחידים עם מוגבלות בישראל

מוגבלויות בישראל

אזרחי ישראל נמצאים בשנה האחרונה בתקופה כלכלית קשה. המחירים עולים, יוקר המחיה מזנק, וירידה לא נראית באופק. התחזיות קודרות, וכמובן שהמשכורות לא גדלות בהתאמה למצב הכלכלי. במצבים כאלו, לרוב מי שסובל הם אלו ששייכים לקבוצות החלשות יותר, אלו שגם ככה לא מרוויחים הרבה מאוד כסף ולא חיים ברמה גבוהה.

לכן חשוב שדווקא מי שנמנה על הקבוצות הללו יכיר היטב את הזכויות שלו וידע איפה הוא יכול לחסוך עוד כסף ולקבל פטורים וזיכויים שונים.

 

פטור ממס הכנסה

מס הכנסה הוא מס בסיסי שמהווה בעצם את אחת הדרכים הראשונות של המדינה להכניס כסף לקופה הציבורית. מדובר על מס שכל אזרח פרטי או חברה משלמים מהרווחים, או במקרה של האזרחים הפרטיים, מהמשכורת. המס יורד באופן אוטומטי מהמשכורת והוא בנוי כך שככל שהאדם מרוויח יותר כסף הוא משלם יותר מס.

פטור ממס הכנסה היא הטבה שהמדינה מעניקה לסקטורים שונים באוכלוסייה, לרוב מדובר על אנשים שמרוויחים סכומים נמוכים יחסית ושכל שקל משמעותי מאוד עבורם. אחד הקבוצות הללו כוללת אנשים בעלי מוגבלויות עם אחוזי נכות גבוהים.

מס הכנסה

איך מגישים בקשה לפטור ממס הכנסה בשל מוגבלות?

מי שעומד בתנאי הסף לפטור ממס הכנסה מבחינת אחוזי הנכות יכול להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה באופן ישיר. מי שלא עומד בתנאים הראשוניים מסיבות שונות אך מעוניין להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה צריך לעבור תהליך בירוקרטי מסוים. בשלב הראשון צריך לשלם אגרה שניתן לשלם מהבית דרך האינטרנט, ולהגיש בקשה לרשות המיסים, מכיוון שבלי הבקשה הזו הביטוח הלאומי לא מתחיל בתהליך.

כדי שהבקשה תעבור תצטרכו לצרף אליה גם מסמכים רפואיים ואישורים שונים, כך שכדאי להכין הכל מראש. בשלב הבא תקבלו זימון לוועדה רפואית, אלא אם כן הבקשה שלכם התקבלה בביטוח הלאומי ללא צורך בהגעה לוועדה. בוועדה ייקבעו אחוזי הנכות הרפואית, ובסיום הדיון הפרטים יועברו לפקיד השומה שיעביר אליכם את ההחלטה הסופית.

 

איך ניתן להקל על התהליך?

קודם כל חשוב מאוד להיות מסודרים ומאורגנים היטב. מדובר על תהליך בירוקרטי שכל טעות קטנה יכולה לתקוע ולעכב, לכן אנו ממליצים שיהיו לכם תיקיות או קלסרים מסודרים עם פירוט של כל המסמכים שאתם צריכים, כך שתוכלו להגיע אליהם במהירות.

מעבר לזה, כדאי לדעת שאתם יכולים להגיע לוועדה הרפואית עם מלווה או עורך דין שיסייע לכם. ישנן חברות שונות שמתמחות בדיוק בתהליכים הללו, כך שהאדם החולה לא צריך לנהל את כל העסק המתיש הזה לבדו, ויש לו תמיכה מקצועית ומלאה מאנשי מקצוע עם ניסיון שמסייעים מאוד בזירוז התהליך.

 

סיכום

אם אתם סובלים ממוגבלות כלשהי, חשוב מאוד שתכירו את הזכויות שלכם ותנצלו אותן. הרתיעה מהתהליך ברורה, אך מדובר על חיסכון משמעותי וכיום יש גם מי שילווה אתכם וילחם עבורכם.

מוגבלויות בישראל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי