נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד ניתן להגיע למימוש מלא של הזכויות הרפואיות?

זכויות רפואיות

כל אדם זכאי לממש את הזכויות שלו. ישנן זכויות שניתנות לאנשים מסוימים לאחר שהם מגיעים למצב מסוים. מטופלים וחולים שונים למשל, זכאים לזכויות רפואיות שלא כל אזרח יכול לקבל. מימוש הזכויות הרפואיות הוא לא דבר פשוט, ובמדינתנו הוא כרוך לעיתים בבירוקרטיה מתישה. במאמר הבא נסקור את הזכויות הרפואיות הללו ונבין כיצד ניתן להגיע למימוש מלא שלהן

 

זכויות רפואיות

זכויות רפואיות בישראל הן לא זכויות שמגיעות לכל אדם. זכויות אדם, שמגיעות לכל אדם מעצם היותו אדם, הן זכויות חשובות שמעוגנות בחוק ונתונות להגנה של בית המשפט. זכויות רפואיות לעומת זאת, הן זכויות שנפתחות עבור אנשים במצבים רפואיים שונים. מימוש זכויות רפואיות הוא לא דבר פשוט במיוחד. בישראל קיימת בירוקרטיה שאינה מאפשרת תמיד לאזרח לממש את מה שמגיע לו, והדבר לא פוסח על הזכויות הרפואיות. המימוש של הזכויות הללו חשוב במיוחד עבור אנשים חולים ומטופלים שונים, שכן הזכויות הללו משתלמות באופן כלכלי.

זכויות רפואיות

מימוש באופן אקטיבי

חשוב לדעת – אף אחד לא ינחית עליכם מהשמיים את הזכויות הרפואיות שלכם. כדי לממש זכות רפואית כלשהי, יש לפעול בצורה אקטיבית על מנת שאכן תוכלו להנות ממנה. המתנה או התעלמות מהזכות שאתם יכולים לממש תוביל בסופו של דבר לפגיעה אך ורק בכם.

 

פערי ידע ויכולות

אחת הבעיות הגדולות ביותר בכל הקשור למימוש הזכויות הללו היא פער שקיים לאזרח, לעומת אנשי מקצוע. לאזרח יש פער בידע ופער ביכולת. הוא לא בהכרח יודע מה הזכויות שהוא זכאי להן וכיצד הוא יכול לממש אותן.

 

סיוע מקצועי

כדי לגשר על הפער הזה, ניתן ומומלץ לפנות לסיוע מקצועי. עורכי דין המתמחים במימוש זכויות רפואיות, כמו גם גופים מקצועיים שמציעים סיוע וליווי לצורך מימוש זכויות רפואיות, הם בעלי ידע, יכולות וניסיון רלוונטי, שיכול לעזור לכם לממש את הזכויות הרפואיות שלכם, בהתאם למקרה הספציפי שאירע לכם.

זכויות רפואיות

פטור ממס הכנסה

אחת הדוגמאות הבולטות ביותר לזכויות רפואיות היא פטור ממס הכנסה. פטור זה מאפשר למקבל הפטור לא לשלם מס הכנסה. מס הכנסה שוחק את המשכורת ואת ההכנסות הנוספות, אם קיימות, בצורה משמעותית, כך שפטור זה יכול לסייע לאנשים רבים שסובלים מבעיות רפואיות.

 

גמלת נכות

גמלת נכות מוענקת לאנשים בעלי אחוז נכות מסוים. ככל שאחוז הנכות שלכם גבוה יותר, כך תקבלו גמלה גבוהה יותר. הגמלה באה לידי ביטוי בתור קצבה חודשית, המוענקת לזכאים, או מענק חד פעמי שניתן למי שנקבעו לו אחוזי נכות מסוימים על ידי הוועדה הרפואית.

 

תו נכה

תו נכה מאפשר למחזיקי התו לחנות גם במקומות שאסורים לחניה מבחינת החוק. תו הנכה מסייע באופן ברור לאנשים עם מוגבלות של ניידות עקב מצב רפואי, כך שמדובר בזכות רפואית שעשויה להיות הכרחית עבור אנשים מסוימים.

זכויות רפואיות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי