נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה משמש מכשיר סיפאפ?

מכשיר בשימוש

אנו משתמשים במכשיר הסיפאפ מזה זמן רב ורבים מהאנשים הקרובים אלינו מודעים לכך. עובדה זו גוררת לא מעט שאלות שנשאלות שוב ושוב. החלטנו באופן מיוחד להוציא סדרת מדריכים מקיפה שתציג בפני כל הסקרנים את התשובות לשאלות הנפוצות ביותר בנוגע למכשיר הסיפאפ. במדריך זה, הראשון בסדרה, אנו נתמקד בשימוש במכשיר וברקע כללי אודותיו. הישארו אתנו ותקבלו את המענה הראוי בנושא.

 

הקדמה – מה זה מכשיר סיפאפ?

מכשיר סיפאפ נקרא בלועזית CPAP והוא קיצור של המילים Continuous Positive Airway Pressure. מדובר בעצם במכשיר חיצוני (בניגוד לסברה הרווחת, אין מדובר כאן במכשיר חודרני שנכנס אל הגוף של המטופל) שמאפשר להחדיר אל הריאות אוויר בלחץ חיובי ומתמשך.

מבוא

למה משמש מכשיר הסיפאפ?

מכשיר הסיפאפ מסייע לטפל במחלות שונות שפוגעות בנשימה בעת השינה. במרבית המקרים, מדובר במצבים שבהם יש דום נשימה במהלך השינה. מי שיש ברשותם מכשיר סיפאפ  שנעשה בו שימוש קבוע, יודעים להגיד שהמטרה של המכשיר היא להשאיר את נתיבי האוויר פתוחים.

 

ממה המכשיר מורכב?

בשלב זה אתם יודעים כי מכשיר  סיפאפ משמש בעיקר לפתיחת נתיבי האוויר וגם עבור טיפול בדום נשימה בשינה. עכשיו, עליכם לדעת ממה הוא מורכב, כדי להבין במה מדובר. הנה פירוט קצר אודות חלקי המכשיר:

  • גוף המכשיר
  • מסכה
  • צינורית

את המסכה מניחים על הפנים או האף רגע לפני שהולכים לישון. במהלך השינה, המכשיר עוקב אחר תנודות הנשימה והוא מאפשר להפחית ובמקרים מסוימים אף להעלים לחלוטין את הפסקות הנשימה שבאות לידי ביטוי במצבים של דום נשימה במהלך השינה.

 

מצבים שמצריכים שימוש במכשיר הסיפאפ

אנשים שסובלים מאחת או יותר מהמחלות הבאות, צריכים לעשות שימוש במכשיר הסיפאפ שיאפשר להם לישון הרבה יותר טוב:

  • דום נשימה בשינה
  • היפוקציה
  • פגים
  • טרכאומלציה

 

חושבים שיש לכם צורך במכשיר סיפאפ? זה מה שאתם צריכים לעשות

אם אתם חווים קושי בשינה ומרגישים לעיתים כי אין לכם אוויר, אתם צריכים לפנות אל גורם רפואי מוסמך (למשל, רופא משפחה) שיאבחן אתכם וימסור לכם הפנייה למעבדת שינה. בשלב הבא, תצטרכו לתאם תור למעבדת שינה ולהגיע למקום כדי להעביר בו את הלילה.

במעבדה אתם תקבלו מיטה ותחוברו אל מכשירים שונים שיבדקו אם אכן יש לכם צורך במכשיר. במידה ויתגלה שאתם חווים קשיי נשימה בעת השינה, אתם תקבלו הנחייה לרכוש את המכשיר ולהסתייע בו בעת הצורך.

 

כמה מילים לקראת סיום

המדריך הנוכחי צפוי להסתיים בעוד כמה שורות וזו ההזדמנות שלנו לאחל לכם, קוראים יקרים, שתמשיכו להעשיר את הידע שלכם בתחומים שמרתקים אתכם. אנו מזמינים אתכם להעביר את המדריך הנוכחי למכרים, שכנים או קרובי משפחה שלכם שחווים קשיים בשינה. מי יודע? אולי הם יגלו בזכותכם מכשיר הסיפאפ ישנה להם את החיים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי