נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לשקול את העלויות של ניהול תביעה לעומת הפיצוי הכספי שיכול להתקבל כתוצאה ממנה?

פיצוי כספי

לפעמים צדק הוא רק כוכב, זה יכול להישמע כמשפט קלישאתי אך אין נכון ממנו בהיבט המשפטי. במקרים רבים, בהתאם לאופן בו פועלת המערכת המשפטית ובהתאם לעומס הרב שהיא סובלת ממנו, אלו שצודקים לא יקבלו את מה שמגיע הם בהליך משפטי. לכן, חשוב לדעת איך כדאי לשקול את העלויות של ניהול תביעה ביחס לפיצוי הכספי שיכול להתקבל (או לא להתקבל) כתוצאה מאותה תביעה. הישארו איתנו כדי לגלות איך עושים את זה.

 

מה היא תביעה?

ובכן, לפני שנגיע לגופו של עניין חשוב להבין מה היא בכלל תביעה. בישראל, תביעה היא הליך אזרחי בו צד אחד מבקש מבית המשפט שיקבע כי מגיע לו פיצוי, כספי או אחר, מהצד השני. ההליך יכול להתקיים בבית דין אזרחי, בית דין לתביעות קטנות, בית דין לענייני משפחה ובית דין לעבודה, כתלות בנושא התביעה.

כמו כן, ניתן להגיש תביעה בעניין זה או אחר עד תקופה של 7 שנים אחר המעשה בגינו מוגשת התביעה. חשוב לדעת, אחת מהסיבות המרכזיות להגשת תביעות אזרחיות בימינו היא רשלנות רפואית, למידע נוסף על רשלנות רפואית היכנסו לקישור.

 

עלויות של ניהול תביעה

כאמור, כדי להבין האם כדי לנהל תביעה יש שני צדדים שצריך לבחון את המאזן בניהם – צד ההכנסות וצד ההוצאות. מרכיב ההוצאות נוגע לעלויות של ניהול תביעה. באופן טבעי, עלות של ניהול תביעה משתנה כתלות באופי התביעה ולמשאבים שהיא דורשת. לצורך העניין, במידה והליך התביעה ידרוש תרגום של מסמכים משפטיים, צורך זה יביא להוצאה כספית נפרדת.

כמו כן, במרבית התביעות נדרש ייצוג משפטי של עורך דין, גם במקרה הזה העלות מהשתנה לפי מספר גורמים. ראשית, תחום ההתמחות של עורך הדין יהווה משתנה כלכלי, הביקוש לעורך דין מסוים שכן ככל שעורך דין מבוקש יותר כך המחיר שהוא ידרוש עבור הייצוג יגדל. בנוסף, ישנן עלויות משפטיות נוספות שבמקרה של הפסד במשפט עלולות להתגלגל לצד המפסיד, כדאי לקחת את זה בחשבון.

 

פיצוי כספי פוטנציאלי מתביעה

לאחר שנגעו בצד ההוצאות, הגיע הזמן לעסוק בצד ההכנסות. בניגוד לצד ההוצאות שאותו אפשר לנבא פחות או יותר, צד ההכנסות מהווה תעלומה. במקרה של ניצחון משפטי אפשר לזכות בכל הקופה ואז כמובן הכניסה להליך מתגלה כמשתלמת, אך קיים סיכוי של הפסד בתביעה באופן כזה שכל ההליך יכותר כהפסד כלכלי.

גם במקרה של פיצוי, הוא משתנה כתלות בתחום אשר בעניינו מוגשת התביעה. כדי לקבוע את הסכום הכספי הנדרש בתביעה נדרש עורך דין שיידע להעריך את הסכום.

 

אז כדאי לתבוע?

ובכן, כדאי לקיים הערכה ראשונית באשר לסיכוי הזכייה, גודל ההוצאה עבור ניהול ההליך וגובה ההכנסה הפוטנציאלי. אם החישוב הזה מתכנס לידיי רווח כדאי ללכת עם זה. בכל מקרה כדאי להיוועץ עם גורם משפטי אמין לפני שניגשים להליך.

פיצוי כספי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי