נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חושבים שמגיע לכם פטור ממס הכנסה? כך תדעו

חושבים שמגיע לכם פטור ממס הכנסה כך תדעו

תשלומי מס סדירים הם הבסיס הכלכלי עליה נשענת כל מדינה. בהתאם, המדינה לא ממהרת לפטור אזרחים מתשלומי מיסים, וכן נוקטת ביד קשה מול אלו שמנסים לחמוק מתשלומי מס שלא כחוק. יחד עם זאת, קיימים מצבים בהם המדינה מעניקה פטור ממס הכנסה, לרבות מצבים רפואיים שונים. אתם חושבים שמגיע לכם פטור ממס מסיבה כלשהי? כך תדעו אם זה אכן המצב

 

קצת על מיסוי

מס הכנסה הוא למעשה כסף שנגבה מתושבי המדינה לצורך מימון הוצאות ציבוריות. כמו כן, מס יכול להיגבות בצורה ישירה, לדוגמה נתח ישיר מהמשכורת החודשית, אך הוא גם יכול להגיע בצורה עקיפה, למשל באמצעות מע"מ שנכלל במחיר של המוצרים שאנו רוכשים או מיסוי עקיף על דלק.

כשעוסקים בפטור ממס, מדובר על המס הישיר שנגבה מהשכר החודשי. כמו כן, ישנם מספר מצבים ומספר אוכלוסיות הזוכות לפטור ממס הכנסה, לרבות אנשים שמתמודדים עם מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה.

חושבים שמגיע לכם פטור ממס הכנסה כך תדעו

פטורים ממס הכנסה

כאמור, למרות ההקפדה היתרה על תשלומי מס, ישנם מצבים בהם מחליטה על פטור ממס הכנסה. פטור ממס יכול להיות קבוע או זמני, ויכול להיות מלא או חלקי. במסגרת הפטור, התושב הפטור לא חייב בתשלומי מיסים. כמו כן, הפטור לא תלוי בגובה ההכנסה ובמידה ויש פטור הוא מתקיים גם אם יש רמת הכנסה גבוהה.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

קיימים מספר מצבים אשר במסגרתם מתקבל פטור ממס הכנסה. ראשית, ברמות הכנסה למדי קיים פטור מובנה ממס הכנסה. כלומר, רק מעל גובה שכר מסוים ישנה דרישה לתשלומי מס. שנית, ישנן תקופות מסוימות בהן יש פטור ממס הכנסה.

למשל, במהלך שירות חובה בצה"ל או בגופי הביטחון קיים פטור מתשלום מס, וכן גם 3 שנים לאחר תום השירות. כמו כן, ישנם מצבים רפואיים מסיימים, לרבות מחלות קשות ומחלות כרוניות שהמתמודדים איתם זכאים לפטור ממס הכנסה.

חושבים שמגיע לכם פטור ממס הכנסה כך תדעו

אילו מחלות מזכות בפטור ממס כנסה?

קיימות לא מעט מחלות אשר מזכות בפטור ממס הכנסה. מעבר למחלות, לעיתים קיימים עוד מספר תנאים לקבל הפטור כמו חומרת המחלה וגורמים נוספים. כמו כן, במקרים רבים הפטור ניתן כתלות ברמת הכנות שנקבעת עקב המחלה, כך שאחוזי נכות נמוכים יחסית יזכו בהקלות ממס ואילו אחוזי נכות גבוהים למדי יזכו בפטור מלא.

 

איך אפשר לדעת אם קיימת זכאות לפטור?

כדי לוודא זכאות לפטור, כדאי לפנות לגורמים מקצועיים העוסקים במלאכה ובאמצעותם לברר אפשרות לזכאות. כמו כן, קיימת חשיבות עליונה לבדיקת האפשרות לזכאות עוד לפני נכנסים לתהליך, שכן התהליך עלול להיות ממושך וכדאי להיכנס אליו רק אם קיימים סיכויים גבוהים לקבלת פטור.

 

לסיכום – בדקו זכאות לפטור ממס הכנסה

במידה ואתם חושבים שאתם זכאים לפטור ממס הכנסה, בדקו זאת בהקדם האפשרי. אם אתם אכן זכאים, מהרו לממש את הזכות שניתנה לכם על פי חוק וקבלו פטור ממס הכנסה.

חושבים שמגיע לכם פטור ממס הכנסה כך תדעו

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי