נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם הפטורים ממס הכנסה בישראל המתייחסים למגבלות רפואיות

מהם הפטורים ממס הכנסה בישראל המתייחסים למגבלות רפואיות

אנשים בעלי מוגבלויות רפואיות שונות, מוצאים את עצמם לא פעם, תרים אחר פטורים שונים שמגיעים להם לפי החוק. מדריך זה עולה לרשת במטרה להקל עליהם במציאת הפטור שנוגע למס הכנסה. אנו מזמינים אתכם לקרוא את השורות הבאות בעיון רב, כדי שתוכלו להכיר בפטורים אלו באופן מעמיק.

 

תכירו את האפשרות ה – 1: קבלת הטבה בתשלום מס הכנסה

רגע לפני שנציג בפניכם את הפטור המלא, עליכם לדעת כי יש אפשרות לקבל פטור ממשיכה של כספים מקופת הגמל. ראוי לציין כי הפטור המדובר מגיע על פי החוק למי שנקבעה להם נכות בגובה של 75% נכות ויותר על ידי המוסד לביטוח הלאומי.

כדאי שתדעו שאם אתם חושבים שמגיעה לכם זכאות זו, אך טרם קיבלתם את אחוזי הנכות, עליכם להגיש טופס ייעודי שיאפשר לכם לקבל אחוזי נכות בעקבות המגבלות הרפואיות. עשו זאת בהקדם האפשרי, כדי שתוכלו לקבל את ההטבה שצפויה לחסוך לכם הרבה מאוד כסף.

תכירו את האפשרות ה – 1 קבלת הטבה בתשלום מס הכנסה 

תכירו את האפשרות ה – 2: קבלת פטור מלא מתשלום מס הכנסה

עכשיו אפשר להציג בפניכם את הפטור המלא שמגיע למי שקיבלו לפחות 90% נכות מטעם המוסד לביטוח לאומי. אם עברתם וועדה בעבר שאישרה כי אלו אחוזי הנכות שלכם, עליכם לפנות אל יועץ מס שיסייע לכם בהליך ויאפשר לכם בסופו של דבר לקבל אישור פטור ממס הכנסה.

כדאי להסתייע בגורמים חיצוניים

ההמלצה שלנו היא להסתייע ביועצי מס או בחברות למיצוי זכויות במצבים מסוג זה. שכן, מדובר בהליכים בירוקרטיים מעייפים שלא בטוח שתרצו לקחת בהם חלק באופן עצמאי. המומחים יכולים ללוות אתכם לאורך הדרך ולבצע עבורכם את הגשת המסמכים לגורמים השונים. דעו כי אתם צריכים להיות בטוחים ב – 100% בכך שאתם מגישים את הבקשה על הצד הטוב ביותר. שכן, הגשה שגויה צפויה להוביל להגשת ערעור. הליך שכזה צפוי לקחת לכם זמן רב ולא מעט מאמץ.

 

אילו מחלות מזכות בפטור זה?

לא פעם שואלים אותנו איזה מחלות מזכות בסופו של דבר בפטור המיוחל. אנחנו רוצים לנצל את ההזדמנות ולעשות סדר בהקשר זה. שכן, המחלה היא לא זו שקובעת אם תקבלו את הפטור, אלא חומרת המצב שלכם (מלבד מצב של עיוורון שיקנה לכם זכאות לפטור באופן מידי). נציין כי יש מחלות שנחשבות לחמורות יחסית, כך שבלא מעט מהמקרים, הן מזכות את החולים בהן בפטור ממס הכנסה. הנה רשימה חלקית של מחלות אלו:

  • סוכרת
  • סרטן
  • פיברומיאלגיה ועוד

 

השורה התחתונה – צאו לבדוק את הזכאות שלכם

עכשיו אתם מכירים בפטור ממס הכנסה שמתייחס למגבלות רפואיות, כך שעליכם פשוט לפנות אל גורמים מוסמכים שילוו אתכם לאורך הדרך ויאפשרו לכם להגיש את הטפסים שיובילו לקבלת הפטור (במידה ותתגלו כזכאים). נאחל לכם שתפעלו מהר, כדי שתקבלו את הפטור בהקדם האפשרי.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי