נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם כל אדם עם מחלה כרונית יכול לקבל פטור ממס הכנסה?

מס הכנסה

מחלות כרוניות הן מחלות שמלוות את האדם לאורך שנים. בניגוד למחלות אחרות שמהן יש תהליך הבראה שלעיתים מצליח ולעתים לא, במחלות כרוניות המחלה הופכת להיות חלק מהחיים עצמם. לעיתים המחלות הללו יכולות לפגוע בתפקוד היומיומי, מה שמוביל לשאלה האם יש הקלות מסוימות מצד המדינה לחולים. ביחס לפטור ממס, יש כמה דברים שכדאי לדעת.

 

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה ניתן במדינת ישראל בשל מגוון סיבות. המטרה של הפטור הזה היא להקל מעט על החיים של אוכלוסיות מסוימות בעזרת פטור שיגדיל להן את ההכנסה. ישנם מקרים שבהם הזכאות לפטור ברורה, אולם לא פעם אנחנו עלולים להיתקל במצבים מורכבים שבהם יש צורך להילחם קצת על הפטור. חברת בשביל הזכויות תוכל להיות שם בשבילכם.

ליווי מקצועי לקבל פטור הוא דבר חשוב, כיון שהיא יכול לקצר את תקופת ההמתנה בין הגשת הבקשה לבין קבלת הזכאות בפועל. בעזרת אנשי המקצוע תבינו איך בדיוק להכין את תיק המסמכים, ואיך לדאוג לכך שכמה שיותר מהר תהיו פטורים ממס הכנסה.

מס הכנסה

מחלות המעניקות פטור

בין המחלות המעניקות פטור ממס הכנסה אפשר למנות את הפרקינסון, ניוון שרירים, סכרת, טרשת נפוצה. בנוסף בעיות בתפקודי כבד, כליות או בעיות לב וריאות קבועות גם הן יכולות להעניק לכם פטור ממס, כמובן בהנחה שהמחלה פוגעת לכם בתפקוד היומיומי. באופן דומה לנכות, גם באשר למחלות כרוניות יש רף מסוים שבו המחלה צריכה להיות כדי שהיא תעניק לכם פטור.

 

איך מקבלים את הפטור בפועל

אחרי שאובחנתם בתור חולים במחלה, עליכם להגיש בקשה לרשויות המס על מנת לקבל את הפטור. חשוב להבין שלא תמיד קיים תיאום בין הרשויות השונות, מה שאומר שגם אם הוכרתם כבר על ידי המדינה בתור מי שסובלים מאותן מחלות, זה לא אומר שמס הכנסה מכיר את העובדה הזו. עליכם להגיש בנפרד את הבקשה לכל רשות, כדי שכל אחת מהן תזכה  אתכם בכל מה שמגיע לכם.

 

פטור רטרואקטיבי

כאמור, לעיתים יכול לחלוף לא מעט זמן בין הזכאות לפטור לבין הקבלה שלו בפועל. כדי למנוע מצב שבו אתם מפסידים כסף רק בגלל שהפטור שלכם טרם אושר, המדינה מאפשרת לכם לקבל החזר רטרואקטיבי על המס שלכם לתקופה של עד 7 שנים. המשמעות המעשית של זה היא שמהרגע שמגיע לכם פטור, המדינה תחשב כמה מס שילמתם וברגע שתקבלו את הזכאות היא תחזיר לכם.

 

לסיכום

קבלת פטור ממס יכולה להגיע בשל מגוון סיבות. חלק מהסיבות הללו הן מחלות כרוניות שאנשים יכולים לחלות בהן במשך שנים רבות. בין המחלות שמעניקות לכם פטור אפשר למנות את הסכרת, ניוון שרירים, פרקינסון ועוד. כדי שתקבלו את הפטור כמה שיותר מהר, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי שיעזור לכם להגיע למיצוי מלא של הזכויות.

מס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי