נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי נקבל פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה

מס הכנסה הוא אחד המיסים הכי מוכרים, והכי מתסכלים, בעולם כולו. אם תחשבו על זה, אדם שמגיע למדרגת מס של 50 אחוז – עובד חצי מהזמן בשביל עצמו, וחצי מהזמן בשביל המדינה. פטור ממס הכנסה, אכן קורץ לישראלים רבים. אולם, מדינת ישראל לא מעניקה בקלות אישור לפטור ממס הכנסה.

אז מתי נקבל פטור ממס הכנסה? ומי שהיה זכאי לפטור ממס הכנסה, אך לא היה מודע לכך ושילם מס הכנסה מיותר – זכאי להחזר? התשובות בטקסט שלפניכם.

מי זכאי לפטור ממס הכנסה

מדינת ישראל הכניסה לקופת המדינה קרוב ל-90 מיליארד שקל רק ממס הכנסה. מדובר בסכום לא מבוטל, ולכן פטור ממס הכנסה אינו משהו שהמדינה מעניקה בקלות. יחד עם זאת, ישנם שלושה מקרים מרכזיים בהם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה:

מי זכאי לפטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה בגין מחלה

ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בגין מחלה, שוועדה רפואית של הביטוח הלאומי קבעה בגינה אחוזי נכות לחולה. ניתן לאגד אחוזי נכות של מספר בעיות רפואיות, בין אם יש ביניהן קשר ובין אם לא, ובכך להגיע לרף הקבוע בחוק המזכה קבלת פטור ממס הכנסה.

 

פטור ממס הכנסה בגין תאונה

ניתן לקבול פטור ממס הכנסה בגין תאונה, בין אם מדובר בתאונת דרכים ובין אם מדובר בתאונת עבודה, במידה ונקבעו בגין אותה תאונה אחוזי נכות. שימו לב שרק אחוזי נכות שנקבעו לתקופה של יותר מ-185 יום (חצי שנה) מזכים את האדם הפגוע בפטור ממס הכנסה.

 

פטור ממס הכנסה בגין מקרים שהוחרגו בחוק

מדינת ישראל מאפשרת לא רק למי שנקבעו לו אחוזי נכות רפואית העולים על 90 אחוז לקבל פטור ממס הכנסה. מי שנקבעו לו אחוזי נכות בגין חוק נפגעי גזזת, חוק נפגעי פעולות האיבה, חוק נכי צה"ל או חוק ניצולי השואה – יהיה זכאי, במרבית המקרים, לפטור ממס הכנסה.

 

האם ניתן לקבל החזר מס הכנסה בתור ירושה

אם אדם קרוב אליכם היה זכאי לפטור ממס הכנסה, והוא לא מימש את זכותו במלואה עד 6 שנים לפני מותו – תוכלו לקבל את החזר המס שלו כירושה. לבדיקה מומלץ לפנות לחברה המתמחה במיצוי זכויות.

 

סיכום

לסיכום, ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בגין מחלה, תאונה, או זכאות לאחוזי נכות בהתאם למספר חוקים ספציפיים. על אחוזי הנכות להיקבע לצמיתות, או לפחות לתקופה מינימלית של חצי שנה. כמו כן, אחוזי הנכות חייבים להיקבע כ-100 אחוז בגין ליקוי אחד, או 90 אחוז בגין מספר ליקויים. שימו לב שיש לפטור ממס הכנסה תקרה, ולא כל הכנסה שנתית באשר היא תהיה פטורה ממס הכנסה.

כדי לקבל את הפטור, או את ההחזר הרטרואקטיבי שמגיע לכם – מומלץ לפנות לחברה למיצוי זכויות. חברת מיצוי זכויות מקצועית תאפשר לכם לקבל את כל הכסף שמגיע לכם – במהירות ובקלות.

פטור ממס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי