נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכל מתחיל ונגמר בתזונה-  4 השפעות של תזונה לא נכונה

ירקות

מחקר גדול שנערך בשנים האחרונות מצא כי ברחבי העולם היו 11 מיליון מקרי מוות בשנה, הקשורים בקשר ישיר לתזונה לקויה. אלה לא העישון ולא לחץ דם גבוה שגרמו לכך, כי אם צריכה מאסיבית של נתרן (מלח), בשר מעובד, וגלוטן, ופחות מדי פירות, ירקות, ודגנים מלאים.

למרות המודעות ההולכת וגוברת לתזונה נכונה, מרבית אוכלוסיית העולם עדיין ניזונה ממשקאות מתוקים, מזונות עשירים בנתרן ובשומן רווי, ובבשר מעובד. על השפעותיה של תזונה לא נכונה תוכלו לקרוא במאמר הבא.

 

הסכנה הברורה – השמנת יתר

אחת מהמגפות הנפוצות ביותר בעת המודרנית ובעולם המערבי היא השמנה, הנגרמת בשל אכילה מופרזת של מזונות מזיקים כמו ג'אנק פוד, ממתקים, ומזונות הרוויים בשומן ומלח. גם כאשר התזונה לא גורמת לעליה משמעותית במשקל, היא עלולה לגרום לבעיות אחרות, עליהן נפרט בהמשך.

השמנה קשורה בדימוי גוף נמוך, בתחושת חוסר ביטחון עצמי, ויכולה להוביל בהמשך לנקיטת אמצעים קיצוניים להורדה במשקל כמו דיאטות כאסח ואף הפרעות אכילה כמו בולימיה ואנורקסיה.

 

זה כואב – הכירו את הפיסורה

תפריט תזונה לא מאוזן ולא בריא עלול לגרום עם הזמן ליציאות קשות, הפוצעות ופוגעות במבנה של פי הטבעת. הפצעים גורמים לכאבים עזים, ומקטינים את היכולת למתן צואה. כך נוצר מעגל קסמים אכזרי, בו החולה נמנע מללכת לשירותים בגלל הכאב הכרוך בפעולה, וההתאפקות גורמת ליציאות קשות יותר, הגורמות לכאבים נוספים והחמרה בפצעים.

טיפול בפיסורה מתבסס בחלקו על דיאטה של מזונות עשירים בסיבים, שתייה מרובה, ובמקרה הצורך – בנטילת מרככי צואה.

 

טחורים – לא מה שחשבתם

מומחים מעריכים כי במדינות העולם המערבי כמחצית מאוכלוסיית בני ה-50 ומעלה סובלים מטחורים, הנגרמים כתוצאה מקרע במעטפת כלי הדם באזור פי הטבעת. אלה גורמים לצניחתם של כלי דם המתבטאים בדימומים. אחת הסיבות השכיחות להופעתם של טחורים היא תזונה לא נכונה, הגורמת ליציאות קשות וללחץ בעת מתן צואה.

טיפול מומלץ בטחורים הוא שינוי תזונתי, המביא ליציאות רכות וסדירות. זאת עושים ע"י שילוב של מזונות עשירים בסיבים, פירות וירקות, ושתייה מרובה.

 

להשתחרר מהעצירות

עצירות כרונית הנמשכת תקופה ממושכת תשתנה רק ע"י תזונה. מומחים טוענים כי תזונה לא רק גורמת לעצירות, והיא עלולה להתפתח למחלות סרטניות במעי הגס. לפיכך מצב של עצירות כרוני הוא לא רק לא נעים ולא נוח, אלא גם מסוכן.

לא צריך להימנע באופן מוחלט מפחמימות בכדי למנוע עצירות – אך מומלץ להעדיף מזונות עשירים בסיבים וירקות על פני פחמימות ריקות ומשקאות מוגזים, המעניקים תחושת שובע "מדומיינת".

 

לסיכום

אם הנכם סובלים מאחת (או יותר) מן הבעיות שצוינו במאמר זה, שינוי תזונתי יהיה הצעד הראשון בו תרצו לנקוט על מנת לפתור את הבעיה.

התייעצו עם מומחים שיתאימו לכם תפריט תזונתי בהתאם לגיל שלכם, מצבכם הבריאותי, ומשתנים נוספים.

קינוחים

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תזונה
קופסה
איך בוחרים אבקת חלבון

לפני כמה עשורים הופיע בארצות הברית מוצר ייחודי וחדשני, אל הארץ הוא הגיע לפני כחמש עשרה שנה. ניתן למצוא