נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

את לא לבד – הכל על התמודדות עם בעיות פריון

בעיות פוריות

המון נשים יגיעו לשלב בחייהן בו הן ינסו להיכנס להריון – אך לא לכולן יהיה זה דבר קל. המון נשים בימינו נאלצות להתמודד עם בעיות פריון, בעיות שמובילות לקשיים בכניסה להריון ובקיום הריון תקין. אף אחת מהן לא לבד – היום, מומחים רבים יודעים לאתר את רוב הבעיות שיכולות להוביל לבעיות בפריון, ואף לעזור בהגברת סיכויי הכניסה להריון. במאמר הבא הכל על התמודדות עם בעיות פריון – מה זה בכלל, סיבות נפוצות לקשיים ואילו דרכי התמודדות יש כיום.

 

מה הן בעיות פריון?

בעיות פוריון יכולות לכלול ולנבוע מהמון נושאים. בעיות פוריות רבות נוצרות בעקבות חוסר איזון או הפרשה של הורמוני מין חשובים. בעיות פריון נוספות יכולות לכלול גם בעיה הורמונלית, אך יתמקדו בנושאים נוספים, כמו בעיות בנושא התעבות רירית הרחם, בעיות שנוגעות לרחם עצמו – כמו פגיעות ברחם שיכולות להיווצר מנגעים של אנדומטריוזיס, ביציות באיכות ירודה, ועוד שלל בעיות פריון נוספות שיכולות להיות מושפעת מנושאים רבים.

חשוב לזכור שבעיה בפריון היא אינה גזר דין – להמון מבעיות אלה ניתן להעניק טיפול שיעלה את סיכויי הכניסה להריון. מידע נוסף בנוגע לבעיות פריון ניתן למצוא אצל מומחים במקצוע או בעלי ידע – כאשר אחד מהמקורות האפשריים הוא האתר הישראלי לפריון והפריה חוץ גופית.

בעיות פוריות

סיבות נפוצות לבעיות פריון

ישנן סיבות רבות שבגללן יכולה להיות בעיית פריון. סיבה אפשרית אחת היא עומס נפשי – מתח רב יכול להשפיע על איכות הביציות ועל תהליך הביוץ עצמו. סיבה אפשרית נוספת היא מחלה המשפיעה על הרחם או איברי המין הנוספים בגוף, מחלה כמו אנדומטריוזיס – מצב בו כאשר נגעי רירית הרחם גדלים מחוץ לרחם, ועלולים לגרום לצלקות או דלקת.

הפרעה בתפקוד הביוץ גם כן יכולה להשפיע על הפוריות – זה כאשר יש בעיה עם ההורמונים השולטים בביוץ, ובאופן כללי בעיות הורמונליות יכולות להשפיע על רמת הפריון. כל הסיבות האלה, יחד עם בריאות ירודה או מחלה כזו או אחרת יכולות להשפיע על רמת הפריון.

בעיות פוריות

איך ניתן לטפל בבעיות פריון?

ישנן דרכים שונות לטיפול בבעיות פריון, כל אחת שונה בצורה מסוימת מהאחרת – בהתאם למקור בעיית הפריון. דרך אפשרית אחת שיכולה להגיע בצורות שונות היא באמצעות טיפולים תרופתיים שונים, וטיפולים הורמונליים – נשים שמנסות להיכנס להריון יכולות ליטול תרופות המעודדות הבשלה טובה של ביציות, מעכבות את ההורמונים שעלולים לפגוע בביוץ ועוזרות לזרע לשרוד זמן רב יותר בגוף.

בנוסף, ישנם טיפולים כמו טיפולי הפרייה חוץ גופית (IVF) – הפריה חוץ גופית היא טיפול הפוריות הנפוץ ביותר, והוא עוזר בכניסה להריון. חוץ מטיפולים אלה ישנם טיפולים תומכים נוספים שנוגעים לגורמים שונים שיכולים לפגוע ברמת הפריון – כמו טיפולים שנוגעים לרחם או לבריאות האישה.

 

מילים אחרונות

לסיכום, חשוב מאוד לזכור שלביות פריון סיבות רבות – אך רובן לא משמשות כגזר דין מוחלט, ובעזרת תמיכה של מומחים ואנשי מקצוע ניתן להעלות את סיכויי הכניסה להריון ולהגיע להפריות מוצלחות.

בעיות פוריות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפולים